این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
Journal of Teaching Language Skills
، جلد ۳۴، شماره ۳، صفحات ۱۰۹-۱۴۰
عنوان فارسی
عناصر کلامی «بیان موضع نویسنده» و «توجه به خواننده» بکار رفته در بخش «راهنمای نویسندگان» مقالات علمی
چکیده فارسی مقاله
هدف این مقاله بررسی استفاده از عناصر متفاوت و متعدد «بیان موضع نویسنده» و «توجه به خواننده» بکاررفته در بخش «راهنمای نویسندگان» مقالات علمی است. هدف دیگر مطالعه بررسی تفاوتهای استفاده از عناصر خرد و کلان کلام در این بخش است. بدین منظور «راهنمای نویسندگان 280 ژورنال معتبر منتشر شده توسط ناشران بینالمللی در رشتههای مختلف علوم انسانی و علوم اجتماعی به عنوان نمونه انتخاب شد. دادهها براساس مدل هایلند (2005) استخراج و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد عناصر کلامی توجه به خواننده به میزان معنیداری بیشتر از عناصر بیان موضع نویسنده مورد استفاده قرار گرفتهاند. به علاوه نتایج نشان دادند عناصر کلان کلام نیز به میزان معنیداری بیشتر استفاده شدهاند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
STANCE AND ENGAGEMENT DISCOURSE MARKERS IN JOURNAL’S “AUTHOR GUIDELINES”
چکیده انگلیسی مقاله
Over the past decade, there has been an increasing interest in the study of interactional metadiscourse markers in different contexts. However, not much research has been conducted about the discourse of journal author guidelines, especially the use of meta-discourse markers in this genre. Therefore, this corpus-based study had three main aims: 1) to delve deep into the types, frequencies and functions of stance and engagement markers based on Fu’s (2012) interactional metadiscourse taxonomy, 2) to compare the distribution of stance and engagement features in journal author guidelines and 3) to investigate whether there is a significant difference between macro/micro interactional metadiscourse markers in journal author guidelines. A corpus of 280 author guidelines produced by seven leading international academic publishers in eight academic sub-disciplines in the humanities and social sciences was compiled and analyzed. The results of the analysis showed that engagement features (reader-oriented) enjoyed higher frequency of use in journal author guidelines. Moreover, the difference between the frequency of stance and engagement features was statistically significant. Furthermore, differences reported between macro and micro interactional metadiscourse were statistically significant. The extensive use of macro interactional metadiscourse markers indicated a high degree of interactionality of journal author guidelines. The present study gives us considerable insight into the dialogic nature of a totally neglected academic genre.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ریوف معینی |
university of kashan
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه کاشان (Kashan university)
ملیحه سلامی |
university of kashan
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه کاشان (Kashan university)
نشانی اینترنتی
http://jtls.shirazu.ac.ir/article_3583_0e8e01fda1185d831cb6a0b9ab8d2a7b.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات