این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Teaching Language Skills، جلد ۳۴، شماره ۲، صفحات ۱۲۷-۱۵۲

عنوان فارسی تاثیر استفاده از نگاشت استدلالی به کمک رایانه بر پیشرفت خودتنظیمی مهارت نوشتاری زبان‌آموزان ایرانی
چکیده فارسی مقاله در دنیای مدرن ما، استفاده روزافزون از تکنولوژی و رایانه در کلاس‌های آموزش زبان موضوعی انکارناپذیر است و از آنجا که مهارت نگارش به زبان دوم نقش مهمی در نیل به اهداف شخصی، تحصیلی و اجتماعی افراد دارد، جنبه حیاتی پیدا کرده است. تحقیقات اخیر بر روی خصوصیات فردی زبان‌آموزان نیز چشم‌انداز جدیدی را برای پیش‌بینی موفقیت زبان‌آموزان در بر داشته است. تحقیق حاضر به بررسی تاثیر استفاده از نگاشتهای استدلالی به کمک رایانه بر پیشرفت خودتنظیمی مهارت نگارش زبان‌آموزان ایرانی پرداخته است. برای رسیدن به این هدف، بعد از انجام یک تست استانده زبان انگلیسی و یک آزمون مقاله‌نویسی از بین 127 نفر ، 90 دانشجو در رشته مترجمی زبان انگلیسی به عنوان شرکت‌کنندگان این تحقیق برگزیده شدند. سپس تمامی شرکت‌کنندگان به پرسشنامه استانده خود تنظیمی در نگارش زبان دوم پاسخ دادند پس از آنالیز اطلاعات، آنها به سه گروه مساوی شاهد و دو گروه آزمایشی تقسیم شدند. افراد گروه شاهد تکالیف نگارش خود را در برگه انجام دادند در حالیکه افراد درگروه‌های آزمایشی این تکالیف را در محیط رایانه به صورت انفرادی و یا گروهی و به کمک نرم‌افزار انجام می‌دادند. در پایان ترم تمامی شرکت‌کنندگان سه گروه به همان پرسشنامه خود تنظیمی مجددا پاسخ دادند. با در نظر گرفتن اطلاعات بدست آمده و با استفاده از روش آماری o‏ne-way ANOVA مشخص شد استفاده از نگاشت استدلالی به کمک کامپیوتر بر خودتنظیمی مهارت نگارش زبان‌آموزان ایرانی تاثیر مثبت دارد. علاوه بر این مقایسه بین دو گروه آزمایشی نشان داد افرادی که به شکل گروهی در محیط رایانه کار کرده بودند به خودتنظیمی بالاتری در مهارت نگارش دست یافته بودند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی THE IMPACT OF USING COMPUTER-AIDED ARGUMENT MAPPING (CAAM) ON THE IMPROVEMENT OF IRANIAN EFL LEARNERS’ WRITING SELF-REGULATION
چکیده انگلیسی مقاله The present study was conducted to investigate the impact of using computer-aided argument mapping (CAAM) on the improvement of Iranian learners’ writing self-regulation. To this end, 90 participants out of 127 senior university students in English translation were selected after administrating language proficiency test, as well as an essay writing test for the purpose of homogenizing the learners. Then all participants completed the self-regulation questionnaire in writing skill. As the homogeneity of responses was checked, the participants were randomly categorized into three equal groups as control, experimental 1, and experimental 2. During the course, as the participants in the experimental groups accomplished their writing assignments via CAAM software (in person and in pairs), the participants in the control group did their assignments traditionally. At the end of the course, all participants completed the same writing self-regulation questionnaire again. Using SPSS 21, the one-way ANOVA statistical procedure was utilized to determine the effectiveness of CAAM on writing self-regulation. The findings revealed that using CAAM in writing classes improved learners’ self-regulation. Moreover, the Post-Hoc statistical procedure between two experimental groups showed that collaborative learning in a computer hands-on learning environment led to higher writing self-regulation.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله پانته آ پهلوانی |
department of english, science and research branch, islamic azad university, tehran, iran
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)

پرویز مفتون |
department of english, science and research branch, islamic azad university, tehran, iran
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)


نشانی اینترنتی http://jtls.shirazu.ac.ir/article_3528_7bd32c54205e026c35e2a7dc6e1ef6a3.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات