این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
Journal of Teaching Language Skills
، جلد ۳۴، شماره ۱، صفحات ۱۱۵-۱۴۳
عنوان فارسی
افزایش آگاهی کاربردشناختی زبانآموزان نسبت به ساختارهای بین فرهنگی بلاغت در نگارش
چکیده فارسی مقاله
هدف ازاین مطالعه بررسی تاثیر افزایش آگاهی زبانآموزان ایرانی در مورد کاربرد ساختارهای بین فرهنگیبلاغت در نگارش بر افزایش توانایی نگارش آنها در زبان انگلیسی و همچنین صحت و ساختار ترکیبی نگارش آنها میباشد. بدین منظور، دو گروه 25 نفری از زبانآموزان ایرانی که درس نگارش پایه را می گذراندند بوسیله امتحان مهارتهای زبانی (پت) انتخاب شدند و در دو گروه کنترل و آزمایش قرار داده شدند. سپس یک تست محقق ساخته نگارش بعنوان پیشآزمون به آنها داده شد. گروه آزمایش آموزش مستقیم معلم در زمینه ساختارهای بین فرهنگی بلاغت در نگارش را دریافت کردند همراه با انجام تکالیفی مرتبط با موارد آموزش داده شده. در حالیکه تکالیف گروه کنترل محدود به انجام تمرینات کتاب بود بدون آنکه آموزش مستقیمی در زمینه فوق در نگارش دریافت کرده باشند. پس از 9 جلسه آموزش از هر دو گروه پس آزمون بعمل آمد. نتایج تحقیق نشانگر آن است که آگاهی کاربردشناختی از ساختارهای بین فرهنگیبلاغت به شکل مؤثری موجب افزایش کیفیت نگارش زبانآموزان ایرانی شده و همچنین درستی نگارش آنها را نیز افزایش داده است ولی در مورد ساختار ترکیبی نگارش آنها تفاوت قابل ملاحظهای مشاهده نشده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Raising EFL Learners' Pragmatic Awareness of Intercultural Rhetoric in Writing
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of the present study was to explore the effectiveness of raising Iranian learners’ pragmatic awareness of intercultural rhetoric in enhancing their L2 writing ability, complexity, and accuracy. To this end, two 25-member groups of EFL learners who were taking Basic Writing course at Islamic Azad University, Roudehen Branch, were selected based on their performance on a language proficiency test (PET). They were assigned as one control and one experimental group and took a validated, researcher-made pretest/posttest (with the reliability of 0.73) at the outset of the study. The experimental group received the explicit instruction of the teacher on IR followed by a task related to the content of the instruction while the control group’s practice in writing was limited to doing the exercises in their course book without receiving the explicit instruction on IR.Following the termination of the nine-session treatment, the posttest was administered and the collected data underwent data analysis. The results indicated that pragmatic awareness of IR in writing was significantly effective in improving the Iranian EFL learners' writing ability as well as the accuracy of their written output. However, no significant influence of rhetorical awareness raising on learners’ writing complexity was investigated in this study.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
اندیشه صنیعی |
elt department, science and research branch, islamic azad university, tehran, iran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)
پرویز بیرجندی |
elt department, science and research branch, islamic azad university, tehran, iran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)
اسماعیل عبداله زاده |
elt department, iran university of science and technology, tehran, iran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)
مجید نعمتی |
elt department, university of tehran, tehran, iran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jtls.shirazu.ac.ir/article_3458_69c1db11fad77e24f32b01741e2d477f.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات