این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Teaching Language Skills، جلد ۳۴، شماره ۱، صفحات ۱۴۵-۱۷۳

عنوان فارسی بازشناخت توانایی نگارش فراگیران انگلیسی با استفاده از خود ارزیابی و رویکرد ویژه سطح علمی
چکیده فارسی مقاله هدف از این پژوهش عبارت بود از الف) بررسی عملکرد مهارت نوشتاری زبان‌آموزان در سطح خاص بر اساس چارچوب مرجع مشترک اروپا (CEFR)، ب) بررسی اینکه آیا تفاوتی در سطح خودارزیابی دانش‌آموزان از مهارت نوشتاری خود و سطح گزارش شده آنها توسط ارزیابان وجود داشت یا خیر. این پژوهش با مطالعه بر روی 138 دانشجو در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس که در رشته‌های آموزش زبان انگلیسی، ادبیات انگلیسی و مطالعات ترجمه در موسسه آموزش عالی البرز مشغول به تحصیل بودند، انجام پذیرفت. در این پژوهش از سه نمونه متن نوشتاری در سطوح B1، B2 و C1، شبکه خودارزیابی نوشتن DIALANG و شبکه خودارزیابی CEFR استفاده گردید. نتایج این پژوهش نشان داد که الف) هیچ یک از افراد در گروه لیسانس در سطح C1 قرار نداشتند و تنها 17.3% از دانشجویان مقطع فوق لیسانس در این سطح قرار گرفتند، ب) دانشجویان در هر دو گروه توانایی نوشتاری خود را بالاتر از شبکه CEFR و پایین‌تر از شبکه DIALANG ارزیابی کردند و ج) خودارزیابی دانشجویان با عملکرد نوشتاری آنها مشابهت نداشت و فقط یک سوم از آنها توانایی نوشتاری خود را دقیق ارزیابی کرده بودند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله CEFR، DIALANG، خودارزیابی، متن نوشتاری،

عنوان انگلیسی Diagnosing the Iranian L2 Writing Ability Using Self-Assessment and Level Specific Approaches
چکیده انگلیسی مقاله The objectives of this study were (a) to examine the writing performance of L2 learners on the level-specific tasks based on Common European Framework of Reference (CEFR) and (b) to study the likely difference between students' self-assessed level of writing and those reported by raters. The study was conducted with 138 Iranian students at BA and MA levels in Alborz Institute of Higher Education. The participants' majors were Teaching English as a Foreign Language (TEFL), English Literature, and Translation Studies. DIALANG writing self-assessment grid, CEFR writing self-assessment grid, and three writing tasks at B1 (i.e., intermediate), B2 (i.e., upper intermediate), and C1 (i.e., advanced) levels were administered. Descriptive statistics and chi-square test were run to determine each student's writing level based on their performance on the writing tasks and the self-assessment grids. The results showed that (a) no one in the BA group was placed at the C1 level, and only 17.3% of MA students could reach this level; (b) students of both groups rated their writing ability higher on the CEFR grid, whereas they rated themselves lower on the DIALANG grid; and (c) the learners' self-assessment did not correspond closely with their performance on the writing tasks, and only one-third of them were accurate in assessing their writing ability. Writing teachers are suggested to implement self-assessment and introduce CEFR and DIALANG statements as part of the language instruction and to train students to conduct self-assessment based on the can do statements.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محبوبه تقی زاده |
university of tehran
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

سید محمد علوی | seyyed mohammad
university of tehran
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

عباسعلی رضایی | abbas ali
university of tehran
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jtls.shirazu.ac.ir/article_3459_af764aec6f0a655f2007bb0b6f8dccc0.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات