این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Teaching Language Skills، جلد ۳۳، شماره ۴، صفحات ۱-۱۸

عنوان فارسی پردازش دسته ‌های واژگانی توسط فراگیران انگلیسی فارسی‌زبان
چکیده فارسی مقاله این مطالعه به بررسی چگونگی ذخیره و پردازش دسته ‌های واژگانی در ذهن فراگیران انگلیسی فارسی زبان می‌پردازد. به این منظور، فراگیران با استفاده از نرم‌افزار دی ‌ام‌ دی ‌ایکس تحت سه آزمایش خواندن خودگام قرار گرفتند. محرک‌های این سه آزمایش شامل دسته ‌های واژگانی (دسته ‌های سازماندهی گفتمان و بافه‌های ارجاعی) و عبارات کنترل معادل بودند. نود فراگیر انگلیسی فارسی‌زبان که برای این آزمایش انتخاب شده بودند به صورت تصادفی به سه گروه تقسیم شدند. از فراگیران خواسته شد تا محرک‌ها را بخوانند و به سوالی که در ادامه‌ی هر محرک ارائه می‌شد پاسخ دهند. محرک‌ها به‌صورت کلمه به کلمه، عبارت به عبارت، و جمله به جمله ارائه شدند. نتایج آزمایش هیچ تفاوتی بین دسته ‌ها و عبارات کنترل نشان نداد به این معنی که دسته های واژگانی به ‌صورت کلی در ذهن فراگیران ذخیره نمی‌شوند. به علاوه، نتایج نشان داد که فراگیران دسته ‌های واژگانی سازماندهی گفتمان را در آزمایش کلمه به کلمه به‌صورت معناداری سریع‌تر خوانده بودند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Processing of Lexical Bundles by Persian Speaking Learners of English
چکیده انگلیسی مقاله Formulaic sequence (FS) is a general term often used to refer to various types of recurrent clusters. One particular type of FSs common in different registers is lexical bundles (LBs). This study investigated whether LBs are stored and processed as a whole in the mind of language users and whether their functional discourse type has any effect on their processing. To serve these objectives, three self-paced reading experiments were set out using the DMDX computer program. The stimuli consisted of target constituents containing LBs (discourse organizers and referential bundles) and control constituents containing non-lexical bundles (NLBs). Ninety intermediate Iranian EFL learners were selected and assigned to three groups randomly. Participants were asked to read each stimulus and answer the question that followed. The stimuli were presented word-by-word, portion-by-portion, and sentence-by-sentence in three experiments. The results showed no significant difference between LBs and NLBs in all three experiments, meaning that LBs are not stored and processed as a whole in the mind of language users In addition, participants read referential bundles significantly faster than discourse organizers in the word-by-word experiment.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سمانه بابایی |
department of english, najafabad branch, islamic azad university, najafabad, iran
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)

فردوس طالب نجف آبادی | taleb najafabadi
department of english, najafabad branch, islamic azad university, najafabad, iran
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)

زهرا fotovatnia |
department of english, najafabad branch, islamic azad university, najafabad, iran
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)


نشانی اینترنتی http://jtls.shirazu.ac.ir/article_3229_d840e440baf89a7e4ef1be1ad1f33b4c.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات