این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Teaching Language Skills، جلد ۳۳، شماره ۴، صفحات ۶۷-۹۴

عنوان فارسی تاثیر آموزش فعالیت محورو سبک یادگیری تجربی روی مهارت شنیداری آکادمیک دانش آموزان دبیرستانی
چکیده فارسی مقاله آموزش فعالیت محور به عنوان یکی از روشهای موثر آموزش زبان در نظر گرفته شده است. با این وجود هنوز کارایی آن برای نوآموزان در سطوح مقدماتی تر در هاله ای از ابهام قرار دارد. همچنین ، تاثیر سبک یادگیری تجربی روی چنین آموزشی برای مهارت شنیداری آکادمیک مورد مطالعه واقع نشده است. این تحقیق سعی دارد این شکاف را در تاریخچه پر نماید. بدین منظور، 88 نو آموز ایرانی بطور هدفمند از جمعیتی 153 نفری انتخاب شدند و در هر یک از 4 گروه سبک یادگیری تجربی قرار داده شدند.همه شرکت کنندگان به روش فعالیت محورمورد آموزش قرار گرفتند. یک پرسشنامه دیدگاه نیز به آنها داده شد.نتایج نشان داد که این روش، صرف نظرازنوع سبک یادگیری، برای همه شرکت کنندگان موثر بود و آنها نقطه نظر مثبتی در مورد این روش آموزشی نشان دادند. نتایج این تحقیق میتواند کاربرد زیادی در آموزش زبان داشته باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Effects of Task-based Academic Listening on High School EFL Students' Listening Comprehension: Does Experiential Learning Style Matter?
چکیده انگلیسی مقاله Task-based language teaching (TBLT) has been considered as an effective language teaching methodology. However, its applicability for lower-proficiency learners in EFL contexts has not been adequately justified. Moreover, the possible mediating effect of the experiential learning styles on academic listening TBLT has not been targeted in the literature, a gap that this study attempts to fill. To this end, male pre-intermediate Iranian EFL learners (N=88) in four experiential learning styles (n=22), selected purposefully through the experiential learning style questionnaire, took part in the study. The study utilized a time series design and all participants received the TBLT. To get some insights regarding the learners' attitudes toward the TBLT, the researchers implemented a perception questionnaire at the end of the treatment. The results of a mixed-method ANOVA for within-group difference revealed that the task-based instruction significantly affected pre-intermediate EFL learners’ performance on academic listening tests. A between-group comparison of four experiential learning styles also confirmed that the learners with different learning styles performed similarly on the tests. It was also found that learners had positive attitudes toward such instruction. The results have clear implications for foreign language teaching, teacher training and curriculum design with regard to the selection of appropriate methodology for teaching academic listening.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله منوچهر جعفری گهر |
payame noor university, tehran
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)

امین خانجانی |
payame noor university, tehran
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)


نشانی اینترنتی http://jtls.shirazu.ac.ir/article_3014_03b2fb16e2c484fae2283b2a9d292ab7.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات