این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
Journal of Teaching Language Skills
، جلد ۳۳، شماره ۳، صفحات ۲۱-۴۹
عنوان فارسی
بررسی معیارهای نمره دهی تولیدات کنش های کلامی تحسین در میان معلمان غیر بومی زبان انگلیسی
چکیده فارسی مقاله
هدف مطالعه حاضر بررسی معیارهایی است که معلمان غیر بومی زبان انگلیسی (ایرانی) در نمره دهی تولیدات کنش های کلامی تحسین مورد ملاحظه قرار داده اند. به علاوه تاثیر جنسیت و سابقه تدریس نیز مورد توجه قرار گرفته است. داده مورد استفاده در این تحقیق از طریق پرسشنامه WDCT از میان شصت معلم ایرانی جمع آوری شد. نتایج مطالعه حاضر نشان داد که نمره دهندگان در مجموع هفت معیار کلی را در فرایند نمره دهی به پاسخ های زبان آموزان انگلیسی ایرانی مورد ملاحظه قرار دادند. به علاوه، نتایج آزمون t و chi-squares نشان داد در حالیکه تفاوت معنا داری میان نمره دهی معلمان وجود نداشت، تفاوت در معیارهای نمره دهی معنی دار بود. در نهایت، نتایج این مطالعه اهمیت آموزش جنبه های pragmalinguistic و sociopragmatics منظور شناختی معلمان را به ما متذکر می شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Iranian Non-native English Speaking Teachers’ Rating Criteria Regarding the Speech Act of Compliment: An Investigation of Teachers’ Variables
چکیده انگلیسی مقاله
Among topics in the field of pragmatics, some seem to be in a more rigorous need of investigation. Pragmatic assessment and specifically the issue of pragmatic rating are among issues which deserve more thorough consideration. The purpose of this study was to examine rater criteria and its consistency and variability in the assessment of Iranian EFL learners’ production of compliments based on the teachers’ gender and teaching experience of the Iranian non-native English speaking raters (INNESRs). The data for this study were collected through WDCTs rating questionnaire from sixty Iranian EFL teachers and were later analyzed through descriptive statistics, t-tests and Chi-squares. The results of the study showed that Iranian EFL teachers consider seven macro criteria when rating EFL learners’ pragmatic productions regarding the speech act of compliment. The criteria include “politeness”(26.37%), “interlocutors’ characteristics and relationships” (22.83%), “variety and range” (19.68%), “sociopragmatic appropriateness” (14.17%), “sincerity” (10.23%), “complexity” (9.84%), and “linguistic appropriacy” (8.66%). The results of the t-test and chi-squares further showed that whereas there was no significant difference in the teachers’ ratings based on their gender and teaching experience, the difference was significant in the frequency of rating criteria provided by the raters. To conclude, the results of the study reinforces the need for rater training regarding the assessment of pragmatic productions based on pragmalinguistic and sociopragmatic norms.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مینو عالمی |
assistant professor, islamic azad university, tehran-west branch, humanities faculty
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)
زهره اسلامی راسخ | eslami rasekh
texas a amp;amp; m university
عاطفه رضانژاد |
allameh tabataba amp;amp; 039;i university
نشانی اینترنتی
http://jtls.shirazu.ac.ir/article_2481_b731ff0a586bb61f319e6915de4e0b9a.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات