این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
Journal of Teaching Language Skills
، جلد ۳۳، شماره ۳، صفحات ۱۱۳-۱۳۳
عنوان فارسی
بررسی رابطه هوش هیجانی معلمان زبان خارجی و مختصههای انگیزشی زبانآموزان
چکیده فارسی مقاله
این مطالعه به بررسی رابطه بین هوش هیجانی معلمان زبان خارجی و عوامل/مختصههای انگیزشی زبان آموزان آنها می پردازد. همچنین، این تحقیق بررسی مینماید که تا چه حد هوش هیجانی معلمان زبان خارجی می تواند مختصههای انگیزشی زبان آموزان را پیشبینی کند. به همین منظور،از 30 معلم زبان انگلیسی در دسترس از موسسات زبان مختلفی در نجف-آباد خواسته شد که به پرسشنامه آزمون بهره هوش هیجانی بارون پاسخ دهند. سپس آزمون گرایش/انگیزش گاردنر به 221 زبان آموز، که از کلاسهای زبان انگلیسی معلمان به طور تصادفی انتخاب شده بودند، داده شد. نتایج ضریب همبستگی دوگانه و تحلیل رگرسیون چندگانه دادههانشان داد که همبستگی مثبت معناداری بین هوش هیجانی معلمان زبان انگلیسی ایرانی و مختصههای انگیزشی زبانآموزان وجود دارد. علاوهبراین، همبستگی بالایی و معناداری بین مهارت سازگاری، میان فردی و خلق و خوی معلمان (یعنی سه زیرسازه بهره هوش هیجانی) و مختصههای انگیزشی زبان آموزان وجود دارد. ولیکن، سه زیرسازه فوق الذکر هوش هیجانی، بهمراه زیرسازه هوش درونفردی و مدیریت استرس معلمان به تنهایی پیشبینیکنندههای قوی برای مختصههای انگیزشی زبانآموزان نمیباشند. در کل، سازه هوش هیجانی معلمان تاثیری متوسط در تعیین مختصههای انگیزشی زبانآموزان دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Relationship between EFL Teachers’ Emotional Intelligence and Students’ Motivational Attributes
چکیده انگلیسی مقاله
This study explored the relationship between EFL (English as a foreign language) teachers’ emotional intelligence (EI) and their students’ motivational attributes. Additionally, it investigated the contribution of EFL teachers’ EI to students’ motivational factors. To these ends, 30 EFL teachers were selected through convenience sampling from language institutes in Najaf-Abad, and were asked to complete Bar-On’s Emotional Quotient Inventory. Then, Gardner’s Attitude/Motivation Test Battery was administered to 221 randomly selected EFL students from the teachers’ English courses in the language institutes. The results of bivariate correlation and multiple regression analyses revealed that there was a statistically significant and positive relationship between the teachers’ EI and their students’ motivational attributes. Moreover, Adaptability, Interpersonal, and General Mood, three competencies of teachers’ EI, were found to have higher correlations with the students’ motivational attributes. But the unique contributions of the above three EI subdomains as well as Intrapersonal and Stress Management subdomains to the motivational factors were not statistically significant. In general, the teachers’ EI made a moderate contribution to the students' motivation.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی روحانی |
english department, faculty of literature amp;amp; humanities, shahr-e-kord university, saman road, shahr-e-kord.
نفیسه محمدی |
shahrekord university
نشانی اینترنتی
http://jtls.shirazu.ac.ir/article_2483_557d6ecaedf2ef33f642d51e2ea90ec8.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات