این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
Journal of Teaching Language Skills
، جلد ۳۳، شماره ۲، صفحات ۱۰۷-۱۲۸
عنوان فارسی
پیچیدگی ذهنی فعالیت و عملکرد زبانی نوشتاری زبان آموزان ایرانی با توجه به سطح مهارت نوشتاری انگلیس
چکیده فارسی مقاله
اخیرا "فعالیت"، به عنوان واحد پایه ای در سیلاب درسی، وپیچیدگی ذهنی به عنوان معیاری برای به ترتیب قرار دادن فعالیت های کلاسی، توجه بسیاری از محققان را به خود جلب کرده است. تحقیق حاضر به بررسی تاثیر استفاده از فعالیت آسان و سخت، از لحاظ پیچیدگی ذهنی، بر عملکرد زبانی نوشتاری (صحت کلام، پیچیدگی لغوی، و پیچیدگی نحوی، و روانی کلام ) زبان آموزان ایرانی به عنوان زبان خارجی که از مهارت سطح بالا ومهارت سطح پایین در نوشتار برخوردار بودند، پرداخته است.ابتدا بر اساس بخش نوشتاری تافل (2003)،شرکت کنندگان به دو گروه با سطح مهارت بالا و سطح مهارت پایین تقسیم شدند. در ابتدا شرکت کنندگان در هر دو گروه فعالیت آسان تررا انجام دادند که نوشتن داستان براساس تصاویر بود. یک هفته بعد، آنها فعالیت سخت تر که نوشتن آزاد در مورد موضوعی استدلالی بود را انجام دادند. عملکرد نوشتاری گروه ها براساس معیار اندازه گیری صحت کلام، ، پیچیدگی لغوی، و پیچیدگی نحوی، و روانی کلام ارزیابی شد و چهار واریانس مختلط دوطرفه انجام شد. نتایج نشان دادند که در فعالیت سخت تر متن آنها از روانی وپیچیدگی نحوی بالاتر، اماصحت کمتری برخوردار است.فعالیت سخت تر تاثیر قابل توجهی برپیچیدگی لغوی نداشت. زبان آموزان درگروه سطح مهارت بالا در تمامی جنبه های عملکردبهتر عمل کرده بودند. رابطه متقابل بین پیچیدگی ذهنی فعالیت و سطح مهارت نوشتاری تاثیر قابل توجهی بر هیچکدام ازجنبه های عملکرد نداشت . براساس یافته ها، چنین نشان داده شد که مدل "توجه محدود"، در مقایسه با "فرضیه شناخت"، صحیح تر بوده و "فرضیه سطح آستانه" رد شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Cognitive Task Complexity and Iranian EFL Learners’ Written Linguistic Performance across Writing Proficiency Levels
چکیده انگلیسی مقاله
Recently tasks, as the basic units of syllabi, and the cognitive complexity, as the criterion for sequencing them, have caught many second language researchers’ attention. This study sought to explore the effect of utilizing the cognitively simple and complex tasks on high- and low-proficient EFL Iranian writers’ linguistic performance, i.e., fluency, accuracy, lexical complexity, and structural complexity. At first, based on their scores on the writing test of TOFEL (2003), participants were assigned to high- and low-proficient writers. Participants in both groups first accomplished the simple task which was the narration of a story based on a set of pictures. One week later, they were asked to perform the complex task which was writing about a topic requiring reasons. Then the written productions were encoded on the measures of fluency, accuracy, lexical complexity, and structural complexity. Four two-way mixed-design ANOVAs were conducted. The results revealed that the learners significantly generated less accurate, more structurally complex, and more fluent language in the complex task. No significant effect was found for the lexical complexity measure. The high-proficient group performed significantly better in the four measures. The interaction between task complexity and writing proficiency did not yield any significant results. On the whole, based on the findings, the ‘limited attentional model’ was shown to be more accurate in comparison with ‘cognition hypothesis’ and the ‘threshold level hypothesis’ was not confirmed.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
الهه sotoudehnama |
alzahra university
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)
مهسا farahanynia |
alzahra university
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)
نشانی اینترنتی
http://jtls.shirazu.ac.ir/article_2333_0998780b7ef18233405bbbf2f75af656.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات