این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Teaching Language Skills، جلد ۳۳، شماره ۱، صفحات ۲۳-۴۷

عنوان فارسی مطالعه بین فرهنگی ساختار ژانر بخش قدردانی در پایان نامه های انگلیسی و فارسی: اندیشه هایی بر راهبردهای ادب
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Cross-Cultural Investigation into Generic Structure of Dissertation Acknowledgements in English and Persian: Reflections on Politeness Strategies
چکیده انگلیسی مقاله This contrastive study, in the first place, examined the generic structure and, in the second place, explored the face theory proposed by Arundale (2006) in 140 doctoral dissertation acknowledgments written by native speakers of Persian (NSP) and native speakers of English (NSE) in 7 disciplines representing soft sciences to find out what discourse genre components writers employ to articulate the communicative purpose of these acknowledgments. The results of the first phase of the study revealed four moves and a number of constituting steps. Careful surveillance uncovered an obligatory acknowledging move framed by two optional resonating and declaration moves. The findings related to the second phase of the study discovered that, approximately, majority of moves and steps exploited by the two groups function as connection face except for the shouldering responsibility step voiced as separation face. Persian writers, guided by their different cultural and literacy practices, utilized this step more than English writers. The study provided valuable information about the academic values, socio-cultural practices, and personal identity of the writer encoded in the rhetorical and organizational components of this genre.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله acknowledgments, genre, Generic structure, politeness, face

نویسندگان مقاله علیرضا جلیلی فر |
shahid chamran university of ahvaz
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)

محمد جواد محمدی | mohammad javad
shahid chamran university of ahvaz
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)


نشانی اینترنتی http://jtls.shirazu.ac.ir/article_2021_055d330254030940f51c3444ae9ea274.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات