این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
Journal of Teaching Language Skills
، جلد ۳۳، شماره ۱، صفحات ۹۳-۱۱۱
عنوان فارسی
تاثیر میزان حضور نویسنده و صدای وی بر کیفیت نگارش در زبان دوم
چکیده فارسی مقاله
با توجه به خلا تحقیقاتی در زمینه صدای نویسنده یا حضور وی در متن، پژوهش حاضر به صورت تلفیقی و با کمک روشهای کمی و کیفی صدای نویسنده یا حضور وی در متن را در نگارش دانشجویان زبان انگلیسی مورد بررسی قرار داده است. شرکت کنندگان گروهی از دانشجویان رشته زبان انگلیسی در سطح کارشناسی و شیوه گردآوری اطلاعات از طریق مستندات نگاشته شده و مصاحبه نیمه ساختار یافته بوده است. نتایج نشان می دهد صدای نویسنده یا حضور وی در متن نقش بسزایی در موفقیت در نگارش علمی دارد. این مقاله جزییات نتایج را مورد بحث قرار می دهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش زبان، نگارش، نگارش علمی، یادگیری زبان،
عنوان انگلیسی
Voice in Short Argumentative Texts Written by Undergraduate Learners of English
چکیده انگلیسی مقاله
The present study explored the intensity level of authorial voice in relation to the quality of argumentative writing. 42 undergraduate learners of English as a foreign language (36 girls and 6 boys) spent 45 minutes to individually complete in-class position-taking writing tasks for three weeks. Their overall academic writing quality scores assigned based on portfolio assessment were studied in relation to their voice expression quantified using a voice intensity rating scale (VIRS). Findings indicated that, among the components of authorial voice, only “assertiveness” showed a positive moderate relationship with academic writing quality (r=0.45, p≤ 0.05). In the follow-up qualitative analyses of voice-expression strategies, interviews with participants whose voice intensity had been rated either as the strongest or as the weakest showed nine strategies for voice expression. At the sentence-level, high-voice participants most frequently used intensifiers to express assertiveness, while low-voice writers tried to use other lexico-grammatical tools. At the text-level, both high-voice and low-voice participants were concerned about the effect of the topic on their voice expression. The findings imply that undergraduate English as a foreign language writers do try to express voice and that the required strategies can be one of the targets of EFL writing research and instruction.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عباس زارعی | zare ee
university of kashan
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه کاشان (Kashan university)
نواب همتیان |
university of kashan
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه کاشان (Kashan university)
سجاد عسکری متین | askari matin
university of tehran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jtls.shirazu.ac.ir/article_2025_45bf0c1aa315ad11ec60a16165423103.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات