این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Teaching Language Skills، جلد ۳۲، شماره ۴، صفحات ۴۱-۶۱

عنوان فارسی عوامل موثر بر بی انگیزگی دانشجویان کارشناسی رشته های غیر زبانی در درس زبان انگلیسی عمومی در بافت ایران
چکیده فارسی مقاله پیشینه تحقیق در حوزه آموزش و یادگیری بر انگیزه، به عنوان یکی از عوامل تعیین کننده و تاثیرگذار بر فراگیران تاکید نموده است. اما عوامل بی‌انگیزگی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. دراین راستا، با توجه به رویکرد نظریه مبتنی بر زمینه و با استفاده ازمصاحبه و پرسشنامه، این تحقیق به بررسی عوامل بی انگیزگی موثر بر دانشجویان ایرانی رشته های غیرزبانی پرداخته است. به این منظور سی نفر از دانشجویان کارشناسی از سه دانشگاه دولتی، آزاد اسلامی و پیام‌نور بر اساس نمونه‌گیری هدفمند مورد مصاحبه قرار گرفتند. بر اساس پاسخ‌های استخراج شده از مصاحبه، پرسشنامه ای حاوی 35 سوال تهیه گردید. با بکارگیری شیوه تجزیه و تحلیل عاملی، باور مشترک دانشجویان ایرانی نسبت به عوامل موثردر بی‌انگیزگی در یادگیری زبان انگلیسی بصورت مدلی پنج عاملی ارائه شد، که در این میان "موانع موجود در سیستم آموزشی" و "فقدان انگیزه های بیرونی" به ترتیب بیشترین و کمترین تاثیر را داشتند. دیگر عوامل این مدل را "روش تدریس و شخصیت معلمان"، "فقدان اعتماد به نفس و انگیزه‌های درونی" و "عدم اهمیت جامعه به زبان انگلیسی" تشکیل دادند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Demotivating Factors Affecting Undergraduate Learners of Non-English Majors Studying General English: A Case of Iranian EFL Context
چکیده انگلیسی مقاله The literature on language teaching and learning has mostly accentuated motivation as one of the crucial factors influencing learners, but demotivating factors can be of crucial importance as well. In this vein, considering a grounded theory approach, this study has tried to investigate the demotivating factors influencing Iranian university students of non-English majors utilizing an interview and a questionnaire. For this purpose, thirty undergraduate students were interviewed from three different universities: State University, Islamic Azad University, and Payame Noor University. Based on the elicited responses from the interviews, a 35-item questionnaire was developed. Applying principal factor analysis, this research has brought forth the shared perception of demotivating factors in language learning among Iranian university students and documented them as a five-factor model in which the factors of “setbacks in system of education” and “lack of extrinsic motivation” were the most and the least influential ones, respectively. The other factors also included “methods and personality of teachers,” “lack of self-esteem and intrinsic motivation,” and “lack of given importance in society.”
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مرجان moiinvaziri |
islamic azad university of sirjan
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان (Islamic azad university of sirjan)

سید آیت الله میرزایی رزمجو | seyyed ayatollah
shiraz university
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)


نشانی اینترنتی http://jtls.shirazu.ac.ir/article_1859_26e25ea6e28f8a9b7726850fa5b75ae7.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات