این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
Journal of Teaching Language Skills
، جلد ۳۲، شماره ۴، صفحات ۶۳-۸۳
عنوان فارسی
پردازش برخط بندهای وابسته موصولی انگلیسی توسط فراگیران فارسی زبان
چکیده فارسی مقاله
فراگیران زبان دوم به منظور دستیابی به بالاترین سطح یادگیری، نه تنها می بایست دستور زبان دوم بلکه مکانیسم مربوط به پردازش زبان را جهت درک جملات در طی مدت زمان واقعی کسب نمایند. با وجود اهمیت این موضوع، درباره پردازش برخط زبان دوم، اطلاعات چندانی در دسترس نیست. این تحقیق به بررسی مکانیسم پردازش دستوری بندهای وابسته موصولی در جملاتی که مفعول غیر مستقیم آنها جابجا شده است می پردازد. این تحقیق همچنین به بررسی این موضوع می پردازد که آیا زبان آموزان می توانند مفعول غیر مستقیم جابجا شده را براساس فرضیه بازفعال سازی اثر، فعال نمایند و آنکه آیا ظرفیت حافظه کوتاه مدت هر کدام از آنها در این پردازش نقش دارد یا خیــر. بدین منظور 44 نفر زبان آموز سطح پیشرفته براساس آزمون تعیین سطح آکسفورد انتخاب شدند و برمبنای نتایج آزمون حافظه به دو گروه حافظه قوی و ضعیف تقسیم شدند. آنگاه با استفاده از نرم افزار ای- پرایم (E –Prime) شرکت کنندگان دو گروه در معرض آزمون برانگیختگی دووجهی قرار گرفتند و زمان واکنش افراد نسبت به جملات ثبت گردید. نتایج این مطالعه با استفاده از آزمون تی وابسته نشان داد که فرایند پردازش زبانآموزان خارجی از بومی زبانان انگلیسی متفاوت می باشد زیرا آنها مرجع ضمیر را در موقعیت فاصلهدار مورد پردازش قرار نمیدهند و این امر نشاندهنده آن است که زبان آموزان خارجی در طی زمان درک زبان دوم، به پردازش سطحی متوسل می شوند. علاوه براین نتایج این پژوهش نشان داد که تفاوتهای فردی در حافظه کوتاه مدت در عملکرد فراگیران تاثیری ندارد .
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Online Processing of English Wh-Dependencies by Iranian EFL Learners
چکیده انگلیسی مقاله
To be able to reach the level of ultimate attainment in the second language, learners need to acquire not only the grammar of the L2 but also the language processing mechanisms involved in the comprehension of sentences in real time. Contrary to its importance, very little is known yet about online L2 processing. This study examines whether advanced Iranian learners of English reactivate dislocated indirect objects at gap positions in accordance to the “trace reactivation hypothesis” (TRH) and also whether their individual working memory capacities play any role in antecedent priming in such processing. To this end, 44 participants were randomly selected for the study after being given the Oxford Placement Test. The participants were then given the reading-span test to check their working memory (WM) and were divided into 2 groups (low and high-span groups). A cross-modal priming task was conducted using the software package E-Prime Professional to record their reaction times (RTs). The data were analyzed quantitively and the results of 3 paired samples t tests showed that the learners differed from native speakers as they did not reactivate the antecedents at the gap position, indicating that foreign language learners resort to shallow parsing during L2 comprehension. Furthermore, a mixed ANOVA showed that the participants' performance was not influenced by their individual working memory differences unlike high-span native speakers.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Processing, Wh-dependency, Filler-gap, Iranian
نویسندگان مقاله
لیلا سماورچی |
iran language institute, yazd university
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
محمد جواد رضایی | mohammad javad
yazd university
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
نشانی اینترنتی
http://jtls.shirazu.ac.ir/article_1856_8cfdbeb5e95ac909e1c609d2d61d4176.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات