این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Teaching Language Skills، جلد ۳۱، شماره ۴، صفحات ۱۲۷-۱۵۲

عنوان فارسی بررسی آزادی عمل معلمان زبان انگلیسی در بکارگیری زبان اول (فارسی) و دوم (انگلیسی) در آموزش
چکیده فارسی مقاله تحقیقات اخیر در حوزه‌ی آموزش زبان انگلیسی نشان داده است که استفاده از زبان اول در آموزش زبان انگلیسی می‌تواند نقش مفیدی ایفا کند. این تحقیقات اساساً بر چگونگی استفاده‌ی زبان‌آموزان و معلمین از زبان اول و نیز بر تبیین نظرات زبان آموزان و معلمین درباره‌ی استفاده از زبان اول معطوف بوده‌اند. با این وجود، در بسیاری از آموزش‌گاه‌های خصوصی زبان انگلیسی کشورمان استفاده از زبان فارسی ممنوع می‌باشد. از این‌رو پژوهش حاضر ضمن توجه خاص بر نظرات والدین زبان‌آموزان نونهال، به بررسی دلایل این امر پرداخته است. در این راستا از دو پرسشنامه‌ی محقق ساخته برای والدین زبان آموزان (به تعداد 243 نفر) و معلمین (به تعداد 31 نفر) برای جمع‌آوری داده استفاده شد. نتایج حاصل نشان می‌دهد که والدین زبان‌آموزان و به صورت معنی‌داری با استفاده از زبان اول مخالف می‌باشند. نتایج همچنین نشان می‌دهد که والدین تمایل دارند با اعمال فشار مستقیم بر روی معلمین و تهدید به تغییر موسسه در صورت عدم رضایت نظرات خود را در کلاس‌های آموزش زبان اعمال کنند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی First Language Use in English Language Institutes: Are Teachers Free to Alternate between L1 and L2 as Means of Instruction?
چکیده انگلیسی مقاله Once severely rejected, first language (L1) use is no more considered to be inherently detrimental in foreign language pedagogy. Recent research within sociocultural framework has come up with numerous facilitative roles for L1 use (Anton and DiCamilla, 1999; Swain and Lapkin, 2000; Storch and Wigglesworth, 2003). Also, studies from humanistic perspectives that deal with the teachers’ and learners’ attitudes about L1 use report generally positive attitudes from both groups (Duff and Polio, 1990; Macaro, 2001). However, contrary to this bulk of theoretical and empirical support, there seems to have been an evident animosity towards L1 use in the Iranian private English language institutes. The present research was therefore designed to delve deeper into the apparent discrepancy between theory and practice in this regard by identifying some contextual constraints on the teachers’ language choice. After preliminary exploratory interviews and a small-scale pilot study to make sure of the reliability and validity of the instruments, two separate sets of questionnaires for young learners’ parents (243 participants) and teachers (31 participants) were designed and administered. The results of the analyses showed that both parents and teachers held significantly negative attitudes towards L1 use. The findings also indicated that parents reflect their negative attitudes to the institutes so as to hamper L1 use by talking directly to the teachers, threatening to change institutes in the case of dissatisfaction, and influencing the institute principals’ policies about L1 use.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله باقر یعقوبی |
assistant professor, tesol university of mazandaran
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)

سجاد pouromid |
m.a., tefl university of mazandaran
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)


نشانی اینترنتی http://jtls.shirazu.ac.ir/article_1140_5d4a216f3e9125f538d62d0b25a0c8c4.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات