این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
Journal of Teaching Language Skills
، جلد ۳۱، شماره ۱، صفحات ۲۵-۴۸
عنوان فارسی
نمایههای ذهنی واژههای ترجمهای همریشه و غیرهمریشه در فراگیران انگلیسی فارسی زبان
چکیده فارسی مقاله
به منظور آزمایش نظریههای پیشنهادی مدل واژگانی دوگانه، در این مطالعه به بررسی نمایههای ذهنی جفتهای ترجمهای همریشه و غیرهمریشه در فارسی و انگلیسی که زبانهایی با سیستم نوشتاری مختلف هستند پرداخته شد. با استفاده از فرایند راهنمای پوشیده شده و تصمیمگیری واژگانی، دو گروه از در فراگیران انگلیسی فارسیزبان در دو جهت فارسی-انگلیسی و انگلیسی- فارسی مورد آزمایش قرار گرفتند. نتایج حاصل تاثیر مثبت نمایش راهنماهای متعلق به زبان اول برای جفتهای ترجمهای همریشه را نشان داد که این الگو نقش سیستم الفبایی در بوجود آوردن نمایههای ذهنی مشترک در این دسته از واژگان را تایید میکند. حال آنکه الگوی بدست آمده برای جفتهای ترجمهای غیرهمریشه، این مدل را تایید نمیکند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Mental Representation of Cognates/Noncognates in Persian-Speaking EFL Learners
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study was to investigate the mental representation of cognate and noncognate translation pairs in languages with different scripts to test the prediction of dual lexicon model (Gollan, Forster, & Frost, 1997). Two groups of Persian-speaking English language learners were tested on cognate and noncognate translation pairs in Persian-English and English-Persian directions with lexical decision task through masked priming. The findings of the study showed a high level of priming only for cognates with L1 primes. This supports dual lexicon model in the sense that it confirms the role of orthography in establishing shared lexical entries for cognates. Noncognates showed a different pattern from what is predicted by this model.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
زهرا fotovatnia |
phd. candidate, tefl
فردوس طالب |
m.a. in tefl
نشانی اینترنتی
http://jtls.shirazu.ac.ir/article_320_8852423be6bd68d29f1ddca8a4f2db9c.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات