این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Teaching Language Skills، جلد ۳۱، شماره ۱، صفحات ۱۷۱-۲۰۴

عنوان فارسی بازنمایی چارچوب اصلاح شده‌ی بلوم در کتاب‌های اینترچنج
چکیده فارسی مقاله این تحقیق در نظر دارد مجموعه‌ی کتابهای اینترچنج (2005) را از حیث اهداف یادگیری در چارچوب اصلاح شده‌ی بلوم (2011) ارزیابی کند که دریابد کدام سطوح از چارچوب اصلاح‌شده‌ی بلوم در این کتابها بارزتر هستند. بدین منظور محتوای کتابهای اینترچنج براساس یک طرح کدگذاری شده که توسط محققان طراحی شده، کدگذاری شد. پایایی طرح کدگذاری شده نیز مورد آزمایش قرار گرفت. سپس اطلاعات موجود مورد ارزیابی قرار گرفت و فراوانی و درصد وقوع اهداف یادگیری متفاوت مورد محاسبه واقع شد. طبق یافته های این تحقیق, برجسته ترین سطوح یادگیری در کتابهای مورد مطالعه، سطوح پایینی مهارتهای اندیشیدن یا همان سه سطح پایینی در چارچوب اصلاح شده‌ی بلوم می باشند. به علاوه تفاوت معناداری بین کتابها از حیث پراکندگی سطوح مختلف اهداف یادگیری مشاهده شد. به طور کلی از تحقیق حاضر برمی‌آید که مجموعه‌ی کتابهای اینترچنج نمی‌تواند زبان‌آموزان را به تفکر انتقادی وادارد. در پایان پیشنهاداتی چند به معلمان و همچنین طراحان کتاب ارایه شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی On the Representation of Bloom's Revised Taxonomy in Interchange Coursebooks
چکیده انگلیسی مقاله This study intends to evaluate Interchange series (2005), which are still fundamental coursebooks in the EFL curriculum settings, in terms of learning objectives in Bloom’s Revised Taxonomy (2001) to see which levels of Bloom's Revised Taxonomy were more emphasized in these coursebooks. For this purpose, the contents of Interchange textbooks were codified based on a coding scheme designed by the researchers. The coding scheme was based on Bloom's Revised Taxonomy of learning objectives. The reliability of the coding scheme was also tested through two kinds of reliability analysis, namely, inter-coder and intra-coder reliability. The data were then analyzed and the frequencies and percentages of occurrence of different learning objectives were calculated. The results of the study revealed that Lower Order Thinking Skills (LOTS), the three low levels in Bloom’s Revised Taxonomy, were the most prevalent learning levels in these books. Moreover, a significant difference was also found among the coursebooks in their inclusion of different levels of learning objectives. The other result of this study was the total absence of metacognitive knowledge. All in all, it was found that Interchange series cannot make learners critical thinkers. As a final point, some implications for teachers and coursebook/textbook developers are recommended.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سید آیت الله رزمجو | seyyed ayatolah
associate professor

الهه kazempourfard |
m.a. in tefl


نشانی اینترنتی http://jtls.shirazu.ac.ir/article_336_08de9e44167f362be03b70d95d2090e7.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات