این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Teaching Language Skills، جلد ۳۰، شماره ۴، صفحات ۱-۲۶

عنوان فارسی اشاره به شواهد در مقالات پژوهشی؛ بررسی منبع و اعتبار نسبی شواهد از طریق فراگفتمان کیفی
چکیده فارسی مقاله شواهد جایگاه مهمی در فعالیت‌های منطقی دارند و مقالات پژوهشی به زعم بسیاری از محققان یک نمونه پیشرفته‌ای از فعالیت‌های منطقی به شمار می‌آیند. یکی از فنون جالب بلاغت که به بررسی منبع و اعتبار شواهد استفاده شده در نوشتار می‌پردازد فراگفتمان کیفی است. در این مطالعه‌ی، راهبردهای فراگفتمان کیفی (یعنی استنادها، عبارات احتیاطی، تاکیدها و مبراگرها) برای بررسی نقش آنها در مستندسازی در مقالات پژوهشی مورد بررسی قرار گرفته‌اند. با تحلیل نمونه‌هایی از کاربرد این راهبردها در مقالات پژوهشی چنین نتیجه‌گیری شده است که استنادها برای نشان دادن منبع شواهد و عبارات احتیاطی، تاکیدها و مبراگرها برای محدود ساختن حوزه‌ی تاثیر و نشان دادن اعتبار نسبی شواهد در مقالات پژوهشی به کار گرفته می‌شوند. در واقع، این مطالعه به این باور کمک می‌کند که نشانگرهای اعتباری یا همان راهبردهای کیفی فراگفتمان نشان‌دهنده‌ی فاصله فرضی ادعاها از حوزۀ تاثیر شواهد می‌باشند. بر خلاف مفهوم غالب فراگفتمان، این مقاله نشان می‌دهد که بدون راهبردهای کیفی فراگفتمان، گزاره‌ها صحت خود را از دست می‌دهند و به همین دلیل این راهبردها در تامین صحت و قدرت اقناع نقش غیرقابل‌انکاری را ایفا می‌کنند. نتایج این مطالعه می‌تواند علاوه بر کمک به تبیین مفهوم فراگفتمان، در خصوص آموزش و یادگیری فراگفتمان به این دلیل که منطق قابل قبول‌تری را برای بکارگیری راهبردهای کیفی فراگفتمان معرفی می‌کند نیز مفید باشد. 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Evidence Marking in Research Articles: An Investigation of its Sources and Relative Reliability through Quality Markers
چکیده انگلیسی مقاله Evidence occupies a paramount position in any logical endeavor and research article is consensually considered a predominant site of such an endeavor. One interesting area of rhetoric which addresses the source and reliability of evidence is quality metadiscourse. In this qualitative study, quality metadiscourse strategies (i.e., evidentials, hedges, boosters and disclaimers) are examined to investigate their contribution to evidentiality in research articles. Through analyzing authentic examples taken from research articles, it is concluded that evidentials mark the source of evidence and the other strategies are employed to condition propositions proportionate to the strength of relevant evidence. In fact, this study helps to argue that reliability markers demonstrate the author-perceived distance of propositions from the impact range of evidence. Contrary to the broad definition of metadiscourse, the paper concludes that without appropriate types of markers, propositions could lose their quality, and as such, they are an indispensable part of the propositions they modify in the broader pragmatic context. Thus, in addition to a contribution to the definition of metadiscourse, this conceptualization is hoped to facilitate teaching and learning quality metadiscourse in that it defines a more plausible base to the appropriate employment of quality-related metadiscourse strategies.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله رضا عبدی |
university of mohaghegh ardabili, ardabil


نشانی اینترنتی http://jtls.shirazu.ac.ir/article_369_57ae13acb1770845fd8b27b93afd7b50.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات