این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
Journal of Teaching Language Skills
، جلد ۳۰، شماره ۴، صفحات ۹۹-۱۲۵
عنوان فارسی
استفاده زبان اول و بخش های زبان- محور مکالمه در محتوای یادگیری انگلیسی به عنوان زبان خارجی
چکیده فارسی مقاله
از کار گروهی کوچک و دو نفره در یادگیری انگلیسی به خاطر اینکه زبان آموزان در انجام آن از زبان اول استفاده می کنند، به ندرت استقبال می شود. اما از نقطه نظر چارچوب فکری فرهنگی- اجتماعی زبان اول زبانآموزان نقش یک ابزار مهم روانشناختی را ایفا کرده و میتواند فرایند یادگیری را تسهیل کند. از این رو، تحقیق حاضر تاثیر استفاده از زبان اول در تعامل زبانی از نوع همکاری، بهویژه بر ساخت بخشهای زبان- محور مکالمه هنگام تکمیل تکالیف گرامر- محور ویرایشی بهصورت گروههای دو نفره را بررسی میکند. نتایج بدست آمده نشان میدهند زبان اول زبانآموزان میتواند بر کلام تعاملی آنها اثر بگذارد و نقشهای شناختی- اجتماعی خاصی را به شرح زیر ایفا کند: ارایه فرصت توضیح برای پیشنهاد داده شده در گروه، کمک به درک عبارتها، اشتراک نظرها به جای ارایه راهحلهای یکجانبه برای مشکلات زبانی و کمک به هم گروهی در دستیابی به راهحلی برای مشکلات زبانی. نتایج نشان داد که تمامی این رویکردها در بهبود زبان دوم افراد گروه موثر واقع شدند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
L1 Use and Language-Related Episodes (LREs) in an EFL Setting
چکیده انگلیسی مقاله
Pair and small group work is infrequently welcomed in English as a Foreign Language (EFL) classes under the assumption that students tend to use their first language (L1), which is considered detrimental to learning the new language. From sociocultural perspective, however, students’ first language is claimed to play the role of an important psychological tool and can facilitate the learning process. Hence, the current study is an investigation to examine the impact of students’ L1 use on their collaborative interaction, specifically on the construct of language-related episodes (LREs), in completing form-focused editing tasks in pairs in an EFL context. The findings show that learners’ L1 can affect their interactional talk and can play certain socio-cognitive roles such as the provision of explanations for the suggestions made in pair, helping make sense of the utterances, sharing ideas instead of unilateral solutions to linguistic problems, and assisting one another in reaching solutions to the problems at hand. The functions were seen to be all conducive to the pair members’ target language development.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
رجبعلی raayati | rajab ali
assistant professor mazandaran university, mazandaran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)
باقر یعقوبی |
assistant professor mazandaran university, mazandaran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)
رضوان harsejsani |
m. a., tefl mazandaran university, mazandaran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)
نشانی اینترنتی
http://jtls.shirazu.ac.ir/article_373_d75429c94d57cdea66d67cff9d50cf2c.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات