این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Teaching Language Skills، جلد ۳۰، شماره ۳، صفحات ۲۱-۴۲

عنوان فارسی تحلیل گونه‌ایِ نامه‌های الکترونیکی دانشجویان زبان انگلیسی و فیزیک با هدف تقاضای چاپ مجدد
چکیده فارسی مقاله در این تحقیق نامه‌های الکترونیکی که با هدف درخواست نسخه‌ای از یک مقاله از نویسنده آن یا سردبیر مجله نوشته می‌شوند مورد تحلیل و بررسی قرار گرفتند. این نامه‌های الکترونیکی که توسط دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دو گروه آموزشی فیزیک و زبان انگلیسی نوشته شده‌اند با هدف شناخت شباهتها و تفاوتها در سبک نگارش دانشجویان این دو گروه بررسی شدند. به همین منظور صد نامه الکترونیکی،50 نامه از هر گروه، طبق مدل پیشنهادی توسط سویلز (1990) برای این نامه‌ها تحلیل شدند و ساختارهای کلامی و استراتژی‌ها و برخی ویژگی‌های ریزساختاری مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج این بررسی حاکی از آن است که ویژگی‌های نگارشی دو گروه در خصوص ساختارهای کلامی شبیه هم می‌باشند در حالی که بیشترین تفاوت در کاربرد استراتژی‌ها و ریزساختار نگارش دو گروه مشاهده می‌شود. سبک نگارش نویسندگان این نامه‌ها در هر گروه متأثر از متن‌های از پیش آموخته شده بود و گروه فیزیک بیش از زبان خارجه (انگلیسی) تحت تاثیر قوانین نامه‌نگاری در زبان فارسی بودند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تحلیل گونه‌ای، درخواست چاپ مجدد، نامه‌های الکترونیکی،

عنوان انگلیسی A Genre Analysis of Reprint Request E-mails Written by EFL and Physics Professionals
چکیده انگلیسی مقاله The present study aimed to analyze reprint request e-mail messages written by postgraduates (MA students) of two fields of study, namely Physics and EFL, to realize the differences and similarities between the two email types. To investigate the purpose of the study, a sample of 100 e-mail messages, 50 Physics and 50 EFL, were analyzed according to Swales’ (1990) model for reprint requests and the modified moves, strategies and some microstructural features of the two corpora. The results showed that the two corpora were much alike at the level of move schemata while there were some differences concerning strategies and microstructural features. The e-mail writers within each discipline were affected by their previously learned texts and the Physics group was affected by conventions of Persian letter writing.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله request, email, moves, Strategies, corpora, reprint

نویسندگان مقاله مجید حیاتی |
associate professor shahid chamran university, ahvaz
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)

حسین شکوهی |
associate professor shahid chamran university, ahvaz
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)

فهیمه حدادی |
m. a., tefl shahid chamran university, ahvaz
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)


نشانی اینترنتی http://jtls.shirazu.ac.ir/article_376_4b9819407cdef625f51ee8be74c1ea90.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات