این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Teaching Language Skills، جلد ۳۰، شماره ۲، صفحات ۱۰۷-۱۳۴

عنوان فارسی بررسی کاربرد فرهنگ‌های لغت دو زبانه: آیا میزان کاربرد و نوع فرهنگ لغت باعث تفاوت در عملکرد نگارش به زبان دوم می گردد؟
چکیده فارسی مقاله اخیراً کاربرد فرهنگ لغت دوزبانه در ‌عملکرد آزمون نگارش به زبان دوم موضوعی بحث‌‌برانگیز گردیده است. نظرات متفاوتی بسته به برداشت ما از سازه مورد نظر و اینکه سیستم موجود، علاقه‌مند به چه نوع نگرشی (تولید- محور یا فرایند- ‌محور) نسبت به مهارت نگارش و ارزیابی آن می‌باشد، ارائه گردیده است. با توجه به نیاز مبرم برای تولید انجام تحقیقات عملی، هدف این تحقیق بررسی کاربرد فرهنگ‌های لغت دو‌زبانه، میزان کاربرد و نوع فرهنگ لغت (فارسی به انگلیسی، انگلیسی به فارسی یا هر دو) در آزمون نگارش زبان دوم می‌باشد. بهمین منظور، در یک روش موازنه‌ای از 60 زبان آموز انگلیسی در‌خواست گردید که 2 مقاله در 2 شرایط آزمون (یکی با استفاده از فرهنگ لغت و دیگری بدون استفاده از فرهنگ لغت) در زمان معین بنویسند. نتایج آزمون تی نشان داد که میانگین نمرات نگارش آزمون با استفاده از فرهنگ لغت دو‌زبانه و بدون استفاده از آن تفاوت معنا‌‌داری دارند؛ آزمون واریانس نیز حاکی از معنا‌دار بودن متغیر‌های میزان کاربرد فرهنگ و نوع فرهنگ دوزبانه بود. در ضمن، نوع فرهنگ دوزبانه از اهمیت برخوردار بود؛ طوری که کاربران فرهنگ انگلیسی به فارسی بالا‌ترین میانگین نمرات را دریافت داشتند. دستاوردهای آموزشی در انتها برای زبان‌آموزان و معلمان ارائه گردیده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Iranian EFL Teachers' Views on Measuring Reading Comprehension
چکیده انگلیسی مقاله Understanding the opinions of major role players in education (i.e. teachers, students, and policy makers) on all aspects of learning and teaching is influential to the success of the educational process. The purpose of this study was to investigate EFL (English as a Foreign Language) teachers' views on measuring reading comprehension. A cohort of 50 Iranian EFL teachers teaching at university, school and institute levels were invited to fill out a tailor-made questionnaire. Based on the analysis of 23 returned questionnaires, it was revealed that in most cases teachers did not have the freedom to make their own tests, or had to follow out-dated guidelines by relevant authorities.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله کریم صادقی |
assistant professor urmia university, urmia
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه ارومیه (Urmia university)


نشانی اینترنتی http://jtls.shirazu.ac.ir/article_386_5852c3a6a2764e936ebe6805390ceb33.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات