این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
Journal of Teaching Language Skills
، جلد ۳۰، شماره ۱، صفحات ۶۵-۹۸
عنوان فارسی
introspection, foreign language reading anxiety, reading strategies, language proficiency
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش با هدف بررسی رابطه احتمالی میان اضطراب خواندن، راهبردهای خواندن و سطح بسندگی خواندن یادگیرندگان زبان دوم انجام گرفت. بیشتر پژوهشهای مرتبط با اضطراب زبان مطالعات کمّی هستند. پژوهش پیشرو با رویکردی کمّی و کیفی در دو مرحله صورت گرفت. بخش نخست تحلیل کمّی است اما بخش پسین تحلیل کیفی است که شامل مطالعات موردی است که از دادههای بیانی روش برونفکنی اندیشه استفاده شده است. در بخش کمّی رابطه میان اضطراب خواندن و سطح بسندگی زبان (خواندن) سنجیده شد. برای این منظور پرسشنامه اضطراب خواندن در میان دو گروه متوسط و پیشرفته زبانآموز ایرانی توزیع شد تا رابطه میان اضطراب خواندن و سطح بسندگی زبان آنان مورد سنجش قرار گیرد. در بخش کیفی با استفاده از روش برونفکنی اندیشه رابطه میان اضطراب خواندن و راهبردهای خواندن مورد محاسبه قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان میدهد که 1) رابطهای معنادار میان اضطراب خواندن و توانایی خواندن یادگیرندگان زبان وجود ندارد، 2) اضطراب خواندن بر سبک خواندن و ترجیح زبانآموزان در استفاده از بعضی از راهبردهای خواندن تاثیرگذار است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
AN INTROSPECTIVE STUDY OF L2 READING ANXIETY
چکیده انگلیسی مقاله
This study sought to explore the possible relationship between reading anxiety and reading proficiency and also between reading anxiety and language learners’ use of reading strategies. The majority of studies on language anxiety have been quantitative to date. This study was conducted in two phases. The first phase was quantitative, and the second consisted of a series of case studies using introspection and think-aloud protocols. The statistical phase aimed to study the relationship between reading anxiety and reading proficiency. The FLRAS questionnaire was administered to two groups of pre-intermediate and upper-intermediate Iranian EFL learners, studying in a private language school, in order to measure their foreign language reading anxiety and correlate it with their reading proficiency. In the qualitative part of the study, the think-aloud procedure was employed to examine the possible link between reading anxiety and reading strategy use. The verbal reports of four informants, selected from the population of participants in the first phase, were analyzed using a defined classificatory scheme of processing strategies. The results of the analyses suggest that 1) there is no significant relationship between reading anxiety and ability in the reading skill, and 2) reading anxiety seems to affect learners’ reading style and preference for certain types of strategies.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
بهزاد قنسولی |
associate professor ferdowsi university, mashhad
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
بابک برقچی |
m. a., tefl ferdowsi university, mashhad
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
نشانی اینترنتی
http://jtls.shirazu.ac.ir/article_394_f1822a3e18640769485e26b0d2e2762c.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات