این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
آموزش عالی ایران
، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۷۱-۱۱۲
عنوان فارسی
وضعیت زندگی تحصیلی دانشجویان خارجی دانشگاههای دولتی ایران در سال تحصیلی ۹۳-۱۳۹۲
چکیده فارسی مقاله
هدف اصلی این پژوهش بررسی وضعیت تحصیلی، ایمنی، اقتصادی و اجتماعی – فرهنگی دانشجویان خارجی دانشگاههای دولتی ایران در سال تحصیلی 1392-93 بود. بدین منظور بر اساس روش پژوهش پیمایشی و با استفاده از یک پرسشنامه محقق ساخته، دادههای پژوهش از تعداد 95 دانشجوی خارجی دانشگاههای تهران، شهید بهشتی، تربیت مدرس، امام خمینی (ره) قزوین و علوم پزشکی مشهد گردآوری شد. تحلیل دادههای پژوهش نشان داد که %66/3 از دانشجویان خارجی میتوانند واحدهای درسی خود را در موعد مقرر به اتمام رسانده و %80 از آنها نیز تاکنون مشروط نشدهاند؛ اما کسانی که دچار افت تحصیلی بودند عواملی از قبیل مشکلات مربوط به «زبان»، «عدم انگیزه»، «ناتوانی اساتید برای انتقال درست محتوا» و «دشواری محتوای دروس» را بهعنوان بیشترین عامل ذکر نمودهاند. آنها اظهار داشتهاند که بیشترین حس امنیت را در «دانشگاه و در هنگام روز» و کمترین حس امنیت را «در شب و در هنگام استفاده از وسایل نقلیه» دارند. اکثر آنها %73/7)) وضعیت اقتصادی «متوسط به بالایی» برای زندگی در ایران دارند. حدود %58/1 از این دانشجویان اظهار نمودهاند که اساتید بین آنها تبعیض قائل نمیشوند. %81/1 از آنها احساس کردهاند که مردم ایران «در حد متوسط و بیش از آن» بین خارجیها تبعیض میگذارند، درحالیکه %78/5 از آنها معتقدند که دانشجویان ایرانی «در حد متوسط و بیش از آن» بین خارجیها قائل به تبعیض میباشند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The study (education, safety, economic and social - cultural) status of international students
چکیده انگلیسی مقاله
the main purpose of this research is to investigate safety, economic and social - cultural condition of foreign students at public universities in the 1392-93 academic year. Therefore, based on survey methodology using a questionnaire, survey data were collected from 95 international students of Tehran University, ShahidBeheshti University, Tarbiat Modarres University, Qazvin Imam Khomeini University, and University of Medical Sciences of Mashhad. Data analysis showed that % 66.3 foreign students can complete courses at their appointed time, 80% of them have not failed ever since starting their studies in aforementioned universities. But those who were experiencing academic failure noted factors such as problems related to the "Language", "lack of motivation", "the inability of the lecturers to deliver the right content" and "difficulty of content course" as most involved factors. They stated that they feel most secure "during the day and at university" and the least secure "in the evening and while using public transportation". Most of them, % 73.7, are of "medium to high" economic situation to live in Iran. Approximately % 58.1 of the students stated that professors do not discriminate against them. % 81.1 of them felt that Iranian’s discriminating against foreigners is at "moderate level and beyond". While % 78.5 of them believed that Iranian students discriminate against foreigners at an "average level and more than that".
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد یمنی دوزی سرخابی | yamani douzi sorkhabi
میترا تیموری |
نشانی اینترنتی
http://www.ihej.ir/browse.php?a_code=A-10-1-20&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات