این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
آموزش عالی ایران، جلد ۶، شماره ۳، صفحات ۸۵-۱۲۰

عنوان فارسی تحلیل روابط چندگانه سرمایه فکری در آموزش عالی
چکیده فارسی مقاله این تحقیق با هدف تحلیل روابط چندگانه سرمایه فکری دانشگاه فردوسی در سه مرحله انجام شد. در مرحله اول تحقیق به‌منظور شناسایی اجزا و مؤلفه‌های سرمایه فکری دانشگاه، بر پایه مبانی نظری مرتبط با سرمایه فکری روش مصاحبه نیمه ساختاریافته اجرا شد. در این مرحله از تحقیق نمونه‌گیری از جامعه تحقیق به‌صورت هدفمند و با استفاده از شاخص‌های انتخاب نمونه مانند (داشتن اطلاعات کافی در مورد موضوع تحقیق و یا تجربه شخصی در رابطه با موضوع تحقیق) انجام شد. در پایان مرحله اول چهار سرمایه انسانی، سرمایه ساختاری، سرمایه رابطه و سرمایه نوآوری که برخاسته از مبانی نظری و تجربی تحقیق بودند مورد تأیید گروه مصاحبه‌شونده قرار گرفتند. در مرحله دوم برای اندازه‌گیری هرکدام از عوامل مدل مفهومی تحقیق از ابزار پرسشنامه استفاده شد که پس از روا سازی و اعتبار یابی، پرسشنامه به‌صورت نهایی بر روی 436 نفر از اعضای نمونه تحقیق اجرا شد. تعداد 303 پرسشنامه در تحلیل‌های آماری مورداستفاده قرار گرفت و مدل مفهومی تحقیق آزمون شد. نتایج حاصل از تحلیل مسیر نیز نشان داد که میان اجزای سرمایه فکری رابط معنادار و مثبتی وجود دارد. علاوه بر این، به‌منظور دستیابی به این موضوع که مدل علی ارائه‌شده در دیاگرام تحلیل مسیر چه میزان از واریانس متغیر وابسته را تبیین می‌کند از ضریب تعیین R استفاده شد. بر اساس R به‌دست‌آمده برای کلیه متغیرها، 4/43 درصد از مجموع تغییرات متغیر وابسته توسط مدل تحلیلی تبیین می‌شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ، سرمایه فکری، مدیران، کارشناسان، آموزش عالی، دانشگاه‌ه

عنوان انگلیسی Multiple relationships analysis of Intellectual Capital in Higher Education
چکیده انگلیسی مقاله This study provides an analysis of intellectual capital of academic centers in three steps. In the first four human capital, structural capital, innovation capital and relationship capital and the components of skills and abilities, attitudes, creativity, systems and organizational structure, internal processes, IT infrastructure and communications, relationships with clients, Validation of a questionnaire to 436 members of the research was conducted on the final. Total 303 questionnaires were used in statistical analysis and conceptual research model was tested .information and communication, internal processes, relationships with clients, networking and collaboration and innovation mechanisms are important. The results of the analysis also showed that: 1 - The relationship between human capital and structural capital are positive and significant. 2 - The relationship between human capital and innovation capital has a positive and significant. 3 - The relationship between human capital and investment relationship is positive and significant. 4 - positive and significant relationship between capital structure and investment relationship exists. 5 - significant positive relationship between innovation capital and structural capital there. 6 - The relationship between capital investment and innovation and a significant positive relationship exists. 7 - between human capital and structural capital, innovation capital and a significant positive relationship exists. 8 - between human capital, innovation capital and structural capital investment associated with a positive and significant correlation exists. In addition, in order to achieve this, the causal model presented in the path analysis diagram to explain how much of the variance of the coefficient of determination R was used. The R obtained for all variables, 43/4 percent of the total change in the dependent variable is explained by the analytical model.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله وجیهه ظهور پرونده | zohor parvande



نشانی اینترنتی http://www.ihej.ir/browse.php?a_code=A-10-1-10&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات