این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
آموزش عالی ایران
، جلد ۶، شماره ۳، صفحات ۱۶۱-۱۹۲
عنوان فارسی
شناسایی مؤلفههای مسئولیت اجتماعی دانشگاهها با استفاده از تکنیک دلفی فازی مطالعه موردی: دانشگاه شیراز
چکیده فارسی مقاله
دانشگاه بهعنوان یکی از مهمترین نهادهای یک کشور، علاوه بر وظیفه تعلیم و تربیت دانشجو، در حوزههای قانونی، زیستمحیطی، اخلاقی و نوعدوستی نیز مسئولیتی تحت عنوان "مسئولیت اجتماعی دانشگاه به عهده دارد، ولی علیرغم مطالعات متعددی که در حوزه مسئولیتاجتماعی صورت گرفته، در حوزه دانشگاهها مدل بومیشده برای مفهومسازی مسئولیت اجتماعی وجود ندارد. این پژوهش باهدف شناسایی مؤلفههای مسئولیت اجتماعی دانشگاهها انجامشدهاست. برای این منظور، بامطالعه جامع ادبیات موضوع، شاخصهای مسئولیت اجتماعی شناسایی و برای بومیسازی آنها در دانشگاهها از تکنیک دلفی فازی استفادهشدهاست تا هم توافق خبرگان در مورد شاخصها مبنای تصمیمگیری باشد و هم در فضای فازی بتوان بهطور دقیقتر، به تحلیل نظرات کلامی خبرگان پرداخت. 39 شاخص شناساییشده از ادبیات با استفاده ازنظر 10 نفر از خبرگان دانشگاه شیراز، طی 4 دور دلفی به 18 شاخص نهایی تبدیل گردید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Identifying Social Responsibility in Universities (USR) Using Fuzzy Delphi. Case study: Shiraz University
چکیده انگلیسی مقاله
As one of the most important institutions of a nation, universities, besides educating students, may also participate in the areas of law, environment, ethics and philanthropy which is termed “university social responsibility”. Despite numerous studies in the area of social responsibility, there hasn’t been any customized model for university social responsibility. This study aims to identify dimensions and components of university social responsibility. After studying the literature view of this issue, criteria of social responsibility have been identified and were customized for Universities, using Fuzzy Delphi method. Experts’ agreement on criteria was the basis of decision making process. Experts were asked to rate and finalize 39 criteria identified while studing the literature. In the end, with a 4-round Delphi, 19 criteria have been chosen.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مسلم علی محمد لو |
بنفشه اکبری |
الهام مهدویان پور | mahdavian pour
نشانی اینترنتی
http://www.ihej.ir/browse.php?a_code=A-10-1-12&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات