این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
رهیافت، جلد ۲۶، شماره ۶۲، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی تحلیل جریان دانش در مدل نوآوری باز خدماتی
چکیده فارسی مقاله پارادایم نوآوری باز به‌طور گسترده‌ای از دیدگاه کسب‌وکارهای تولیدی مطالعه و بررسی شده است، در حالی که به کسب‌وکارهای خدماتی توجه کمتری شده، با وجود نقش غالبی که این کسب‌وکارها در پیشرفت اقتصاد دارند. این مقاله بر نوآوری باز در خدمات، هم به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از اقتصاد و هم جزیی از فعالیت‌های شرکت‌های تولیدی تمرکز کرده است. در این راستا، شرکت‌هایی که مدل نوآوری باز را اتخاذ می‌کنند مجموعه اقدامات و فناوری‌های ویژه‌ای برای تسهیل سرچشمه‌های دانش درونی و بیرونی دارند. کلیولند و همکاران در مدل پیشنهادی خود، اقدامات نوآوری باز را که تأثیر مستقیمی بر جریان دانش دارد و همچنین متغیرهای فناوری را متغیرهای میانجی که این تأثیرات را تعدیل می‌کند، معرفی کرده‌اند. در این مقاله با مبنا قرار دادن این مدل، ابعاد اقدامات نوآوری باز خدماتی و قابلیت‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات، بررسی شده و در نهایت مدلی برای تشریح رابطه بین این متغیرها در شرکت‌های خدماتی ارائه شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله نوآوری باز خدماتی، جریان دانش، فناوری ارتباطات و اطلاعات،

عنوان انگلیسی Knowledge Flow Analysis of Open Service Innovation Model
چکیده انگلیسی مقاله In the past, open innovation paradigm has been studied widely from the perspective of manufacturing businesses, while the service businesses despite their dominant role in the development of economy have received much less attention. The present paper focuses on open service innovation as a subcategory of economy and also as a part of manufacturing companies' activities. In this respect, companies that adapt the open innovation model include a set of special activities and technologies to facilitate their internal and external resources of knowledge. Cleveland and et al. in their proposed model have introduced aspects of open service innovation practices which have a direct impact on the flow of knowledge. In this model they also discuss the capabilities of information and communication technology variables and those mediator variables which possess the capability to moderate these impacts. Considering this model as a basis for this research, the paper discusses the dimensions of open service innovation and the capabilities of information and communication technology. Finally, it provides a model to explain the link between these variables in service companies.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله

نشانی اینترنتی http://rahyaft.nrisp.ac.ir/article_13594_0a5035da1550f6a656bfe8af0d39ac8e.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/845/article-845-1461389.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات