این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
رهیافت
، جلد ۲۳، شماره ۵۵، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
نقش اعتبار سازمانی دانشگاه و اثر هالهای بر تجاریسازی دستاوردهای تحقیقاتی
چکیده فارسی مقاله
هدف از این پژوهش، مطالعه نقش اعتبار سازمانی دانشگاه و اثر هالهای بر تجاریسازی دستاوردهای تحقیقات دانشگاهی است. اعتبار دانشگاهی افزون بر تاثیرات مستقیمی که در دسترسی به منابع مالی و انسانی دارد، به صورت غیرمستقیم نیز به شکل اثر هالهای نیز بر موقعیت نهادی دانشگاه تاثیرگذار است. به عنوان مثال، اثر هالهای ناشی از اعتبار دانشگاه در حوزه آموزش و پژوهش میتواند موجب موفقیت تلاشهای تجاریسازی دانشگاه شود. این مقاله در پی شناخت همین رابطه است که موجب درک صحیحتر پدیده تجاریسازی دستاوردهای تحقیقات دانشگاهی میشود. لذا با بهرهگیری از ادبیات موجود در حوزه اعتبار سازمانی دانشگاه و تاثیر اثر هالهای بر تجاریسازی دانشگاهی و استفاده از روش تحقیق فراترکیب نتیجه میگیرد ویژگی فنی به تنهایی برای موفقیت تجاریسازی و انتقال فناوری دانشگاهی کافی نیست. در واقع تجاریسازی دستاوردهای تحقیقات دانشگاهی نه تنها تابعی از ویژگیهای فناوری و اختراع، بلکه تابعی از بافت اجتماعی است که در آن این کنش رخ میدهد. به بیان دیگر، دانشگاههای معتبر توان تجاریسازی بیشتری دارند، نه تنها بدان علت که فناوری بهتری تولید میکنند، بلکه از آن رو که معتبرترند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The role of organizational credit of university and hall effect on commercialization of research achievements
چکیده انگلیسی مقاله
---
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
امین پژوهش جهرمی |
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر
جواد پورکریمی |
استادیار دانشگاه تهران
نشانی اینترنتی
http://rahyaft.nrisp.ac.ir/article_13545_54d2c8e7353d7f6ce7264bc986985e87.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/845/article-845-1461442.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات