این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
رهیافت، جلد ۲۰، شماره ۴۷، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی بررسی وضعیت ترویج علم در جمهوری اسلامی ایران: از بایدها تا واقعیت ها
چکیده فارسی مقاله ترویج علم مقوله ای است که مدت زمانی طولانی از مطرح شدن آن نمی گذرد. به عبارت ساده، ترویج علم پلی است میان ادبیات علمی و گفتمان مردم عادی. این مفهوم بسیار جوان است، اما پویایی آن باعث گردیده که با وجود جوان بودن به سرعت در جوامع مورد توجه قرار گیرد. اواخر دهه 1970 را می توان سرآغاز ترویج علم به مفهوم امروزی آن دانست. از آن تاریخ تاکنون، دولتمردان کشورهای مختلف به رو ش های گوناگون ترویج علم را به عنوان یکی از راهبردهای مطرح برای پیشرفت و توسعه کشورشان مدنظر قرار داده اند. ایران به عنوان یکی از کشورهایی که در سند چشم انداز بیست سا له خود، جایگاه منطقه ای و بین المللی قدرتمندی را پیش بینی کرده است، نمی تواند از این قاعده مستثنی باشد. به منظور تبیین وضعیت ترویج علم در کشور، در این مقاله به بررسی مفهوم و چیستی ترویج علم، پیشینه تاریخی ترویج علم در جهان و ایران، نهادهای ترویج علم و چالش های ترویج علم در ایران می پردازیم.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله علم، ترویج علم، فناوری، نهادهای علمی،

عنوان انگلیسی Investigating the Status of Science Promotion in the Islamic Republic of Iran: From Beings to Facts
چکیده انگلیسی مقاله ---
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله اکرم قدیمی |
-

غزاله نظیف کار |
---


نشانی اینترنتی http://rahyaft.nrisp.ac.ir/article_13499_617e1c31e1aa002a94819bb43921895c.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/845/article-845-1461484.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات