این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
رهیافت
، جلد ۱۸، شماره ۴۳، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
موزه های علوم در ایران و جهان
چکیده فارسی مقاله
موزههای علوم قبل از آنکه یک محیط نمایشی باشند، یک محیط آموزشی هستند که هدف اصلی آنها ایجاد فضایی برای مشارکت افراد در یادگیری علم به شیوهای نوین است. امروزه طراحی موزههیا علوم، یادگیرندهمحور هستند و آموزش از آن شنیدن به سمت دیدن و آزمایش کردن سوق پیدا میکند و بدینطریق یادگیری پایدار، عمیق و کاربردی میشود. در این راستا تحقیقاتی در خصوص طراحی چارچوب مفهومی و عملیاتی موزههای علوم به شیوه تعاملی صورت گرفته است که نتایج آن در اینجا ارائه میگردد. در این مقاله پس از معرفی موزه علوم و نقش آنها در یادگیری فعال، چارچوب مفهومی و عملیاتی طراحی موزههای علوم تشریح و در نهایت ویژگیهای تعدادی از مهمترین موزههای علوم در ایران و جهان مورد برریس قرار خواهد گرفت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
طراحی موزه، موزه علوم، یادگیری فعال، یادگیری تعاملی،
عنوان انگلیسی
-
چکیده انگلیسی مقاله
-
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
-
نویسندگان مقاله
مهرنوش بسته نگار |
عضو هیات علمی پژوهشکده توسعه تکنولوژی جهاد دانشگاهی، تهران
علی فرقانی |
-
علیرضا آخوندی |
-
نشانی اینترنتی
http://rahyaft.nrisp.ac.ir/article_13471_e9a976703862b5f3ef25f977c4d1ae2b.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/845/article-845-1461513.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات