این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
رهیافت
، جلد ۱۴، شماره ۳۲، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
فناوری و آموزش باز و انعطاف پذیر
چکیده فارسی مقاله
هدف این مقاله مروری بر تأثیر فناوری در آموزش و ظهور آموزش باز و انعطافپذیر (OFL) است. فناوری با پیشرفت روزافزون تأثیر شگرفی در ارتقاء و تحول آموزش داشته است. چنانکه آموزش با بهرهگیری از فناوری مراحلی را طی کرده که مراحل توزیعی، تعاملی و اشتراکی نام گرفتهاند در هریک از این مراحل آموزشی، به ترتیب، استاد یا معلم مداری، دانشجو یا فراگیرمداری و تیم آموزشیمداری مطرح بوده است. فناوری اطلاعات و ارتباطات، و شبکه جهانی وب در جهت ارتقاء آموزش از راه دور امکان برنامهریزی آموزش باز و انعطافپذیر را فراهم ساختهاند. چنین آموزشی دارای مزایای متعددی مانند عدم وجود شرایط ورودی، محدودیت زمانی، استفاده از روش معین و محدودیت منابع است. با این وصف، ارتباط رو در رو و جنبۀ عاطفی اینگونه آموزش ضعیف است. بهترین روش برای آموزش اشتراکی استفاده از شبکۀ جهانی وب است. با این حال، انتخاب یک چارچوب کاملاً مطمئن و کارآمد برای چنین آموزشی مشکل است. استفاده از طرح توانمندی ذهنی ششگانه بلوم در ارائل مطالب در محیط وب شاید بتواند بر سهولت کار بیافزاید. برحسب طرح مزبور، مطلب ارائه شده باید متناسب با مرحۀ یادگیری ـ که آغاز آن «کسب دانش» و نهایتش مرحله «ارزشیابی و قضاوت» است ـ باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
-
چکیده انگلیسی مقاله
-
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
-
نویسندگان مقاله
عصمت فاضلی |
-
نشانی اینترنتی
http://rahyaft.nrisp.ac.ir/article_13369_2cf2663917ca916eaf3317e8e1bbb4a9.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/845/article-845-1461594.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات