این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
رهیافت
، جلد ۱۴، شماره ۳۴، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
تجاری سازی نتایج تحقیقات
چکیده فارسی مقاله
تجاریسازی تحقیقات فرآیندی است که دانش تولید شده در دانشگاهها و سازمانهای تحقیقاتی را به محصولات قابل عرضه در بازار یا فرایندهای صنعتی تبیدل میکند. این فرآیند مستلزم همکاری و تعامل جدی مراکز آموزش عالی و سازمانهای تحقیقاتی وابسته به دولت، شرکتهای صنعتی، سازمانهای مالی و سرمایهگذاری، کارآفرینان و افراد علمی میباشد. در بررسیهای به عمل آمده شش عامل کلیدی شامل: تمرکز بر بازار، فرهنگ سازمانی، مدیریت داخلی و سازمانی، مدیریت حقوق مالکیت فکری، شبکهسازی، کارآفرینی و ایجاد کسب و کار، در موفقیت سازمانهای تحقیقاتی عمومی در زمینه تجاریسازی نتایج تحقیقات مؤثر شناخته شده است. این مقاله ضمن مروری بر اهمیت تجاریسازی تحقیقات به فرایند انتقال تکنولوژی از دانشگاه و مکانیسمهای مورد استفاده جهت انتقال و تجاریسازی آن پرداخته است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
-
چکیده انگلیسی مقاله
-
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
-
نویسندگان مقاله
بهمن فکور |
-
نشانی اینترنتی
http://rahyaft.nrisp.ac.ir/article_13384_b1b43d1abddd094600383e409617a4fd.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/845/article-845-1461609.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات