این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
رهیافت
، جلد ۱۳، شماره ۲۹، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
کارآفرینی و آموزش عالی: اصول و موانع
چکیده فارسی مقاله
از مهمترین نیازهای جامعه امروز، توسط نظام آموزش عالی واکنش نشان دادن مناسب در برابر تغییرات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، با هدف توسعه انسانی است. از اهداف آموزشی کارآفرینی در آموزش عالی، بهبود تواناییهای فردی و تخصصی دانشجویان است. این اهداف به منظور آمادهسازی دانشجویان برای تولید محصولات و تأسیس شرکتهای جدید و بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی مردم تدوین و طراحی شدهاند. این مقاله به اجمال به وضعیت توسعۀ انسانی در ایران، با شاخصهایی همچون تحصیلات و تولید ناخالص داخلی، و متوسط طول عمر میپردازد. نویسنده، فلسفههای معرفتشناسی و سیاسی در آموزش عالی، و اهمیت هریک را در یادگیری و رشد شناختی، شامل رشد مهارتهای فردی و تخصصی و توانمندیهای کارآفرین به بحث میگذارد. ویژگیهای فردی به عنوان بخش اعظمی از توانایی فرد در کارآفرین شدن تعیین شده است. برخی از این ویژگیها به بحث گذاشته و پیشنهاد شده که مهارتهای کارآفرینی، نظیر مسألهگشایی، ارتباطات، کار گروهی، و پشتکار تقویت شوند. در پایان سرمایهگذاری در آموزش عالی و تحقیق و توسعه به همراه نوآوریهای ساختاری و درسی به عنوان اصول بنیانی برای نهادینهسازی کارآفرینی در دانشگاهها و توسعه اقتصادی شناخته شدهاند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
-
چکیده انگلیسی مقاله
-
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
-
نویسندگان مقاله
حمید رضا آراسته |
-
نشانی اینترنتی
http://rahyaft.nrisp.ac.ir/article_13341_653eebd1490b1e659a2280e77e5e7d75.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/845/article-845-1461625.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات