این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
رهیافت، جلد ۱۳، شماره ۲۹، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی کارآفرینی اجتماعی
چکیده فارسی مقاله دیدگاه‌های صاحب‌نظران کارآفرینی همچون ژان‌پاتیست‌سی، شومیپتر، دراکر و استیونسون همان‌گونه که در بخش اقتصادی کاربرد دارد. می‌تواند در بخش اجتماعی نیز به کار گرفته شود. اما به رغم شباهت‌های بسیار در کارآفرینی این دو بخش، تفاوت‌هایی نیز بین کارآفرینان اقتصادی و اجتماعی وجود دارد. ایدۀ کارآفرینی اجتماعی حساسیت‌های زیادی را برانگیخته است. این مفهوم کاملاً مناسب با شرایط امروزی است؛ به گونه‌ای که فعالیت اجتماعی را با فعالیتی تجاری تلفیق می‌سازد. ممکن است زیان کارآفرینی اجتماعی تازه و نو باشد، اما پدیده‌ای جدید نیست. کارآفرینان اجتماعی به عنوان عاملان تغییر، ایفای نقش می‌کنند. که مهم‌ترین این نقش‌ها عبارتند از: تطابق با مأموریت ایجاد و حفظ ارزش‌های اجتماعی (نه ارزش خصوصی)، شناخت و پی‌گیری فرصت‌های جدید در جهت آن هدف، حضور در یک فرآیند مستمر نوآوری، تطابق و یادیگری، فعالیت بدون توجه به محدودیت‌های وضع شده و ایجاد حس مسئولیت‌پذیری در قبال نهادهایی که در جهت ایجاد نتایج مؤثرند. در این مقاله نگارنده علاوه بر بحث در خصوص موضوعات فوق، فرآیند کارآفرینی اجتماعی و مزایای آن را نیز بررسی کرده است. 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی -
چکیده انگلیسی مقاله -
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله -

نویسندگان مقاله سیدمحمد مقیمی |
-


نشانی اینترنتی http://rahyaft.nrisp.ac.ir/article_13345_4fd89bef06d8df46e6591a3cd9b75aad.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/845/article-845-1461629.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات