این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
سیاست علم و فناوری
، جلد ۱۰، شماره ۲، صفحات ۲۹-۴۶
عنوان فارسی
بینالمللیسازی راهبردی در بنگاههای دانشبنیان جدید در ایران: موردکاوی فرآیندی با هدف خلق دانش کاربردی
چکیده فارسی مقاله
بینالمللیسازی راهبردی در بنگاههای دانشبنیان جدید در بستر در حال توسعه، هم یک ضرورت است و هم یک چالش عمده نیازمند مطالعات عمیق فرآیندی که به خلق دانش کاربردی در این خصوص برای مدیران و سیاستگذاران منجر شود. این تحقیق به دنبال یافتن پاسخ این سؤال است که چگونه یک بنگاه دانشبنیان جدید در بستر در حال توسعه میتواند بر چالشهای بینالمللی شدن غلبه کند و چگونه میتوان حاصل مطالعات فرآیندی در این خصوص را در قالب دانش کاربردی ارائه داد. در این پژوهش با یک مطالعه موردی یگانه طولی، فرآیند بینالمللیسازی از جنبههای مختلف و با لحاظ تأثیرات زمینهای و بافتی در یک بنگاه نمونه مورد واکاوی قرار گرفته است. همچنین مدلی تجویزی برای بینالمللیسازی راهبردی بنگاههای دانشبنیان جدید در بافت یک کشور در حال توسعه استخراج و پیامدهای مدیریتی و سیاستگذاری آن مورد بحث قرار گرفته است. آزمایش همزمان مدلهای متفاوت کسبوکار در بافتهای مختلف، همراه با پذیرش انعطاف در مدل حاکمیتی و مالکیتی بنگاه، اجزاء کلیدی مدل حاصل میباشند. برای ارزیابی روایی تحقیق از منابع چندگانه برای جمعآوری دادهها استفاده شده و مشاهده مشارکتی نیز منجر به درک عمیقتر پدیده در بافت واقعی آن شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Strategic Internationalization of Knowledge Based New Ventures in Iran: a Longitudinal Case Study Aiming at Creation of Actionable Knowledge
چکیده انگلیسی مقاله
Strategic internationalization in new knowledge-based firms in developing countries is a necessity as well as a serious challenge. Undestanding how such companies internationalize in a developing context is theoretically and practically important but there are no deep process studies of the phenomenon which provide actionable knowledge for entrepreneurs and policy makers. This paper seeks to find out how a new knowledge-based firm in developing context can overcome challenges of internationalization and how the result of related process oriented case studies can be presented in actionable frameworks. In the study, through a longitutdinal single case study, the process of internationalization of a sample firm is anlyzed from different aspects considering the effects of its context. As a result, a prescriptive model for strategic internationalization of such firms in the mentioned context has been suggested and it’s managerial and policy implications are discussed. Concurrent experimentation of different contexts and various business models along with flexibility in ownership and governance are key findings of the study which are reflected in the proposed model. To enhance the validity of the research, multiple sources of data have been used. Partcipative observation has led to deeper and more precise analysis of the phenomenon.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
بهروز زارعی |
علی مرجوی |
نشانی اینترنتی
http://jstp.nrisp.ac.ir/article_13006_53cdcd013f91d53f90e1854d5151f147.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/920/article-920-1462228.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات