این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
اخلاق در علوم و فناوری
، جلد ۱۱، شماره ۲، صفحات ۳۹-۵۱
عنوان فارسی
نقش نگرش عمومی به اخلاق در فعالیت حرفهای کارکنان صنعت هتلداری
چکیده فارسی مقاله
زمینه: اخلاق کاری مهمترین عامل در موفقیت صنعت هتلداری میباشد. تحقیق حاضر با هدف بررسی نقش نگرش عمومی به اخلاق در فعالیت حرفهای کارکنان و نیز تأثیر عوامل جمعیتشناختی بر اخلاق کاری آنها در مجموعه هتلهای پارسیان رامسر، صورت پذیرفته است. روش: تحقیق حاضر از نوع کاربردی و توصیفی-پیمایشی میباشد. جامعه آماری تحقیق را کارکنان واحدهای پذیرش، صندوق، تشریفات و غذا و نوشابه، خانهداری، و حراست و انتظامات، به تعداد 105 نفر تشکیل دادند که از میان آنها 82 نفر با استفاده از نمونهگیری تصادفی ساده بهعنوان نمونه انتخاب شدند. دادهها از طریق دو پرسشنامه استاندارد جمعآوری شدند. در تحلیل دادهها، از آزمون همبستگی اسپیرمن، تحلیل رگرسیون خطی، تحلیل عاملی تأییدی و آزمونهای یومنویتنی و کروسکال والیس استفاده گردید. یافتهها: یافتههای تحقیق نشان میدهد که بین متغیرهای نگرش عمومی کارکنان به اخلاق و اخلاق کاری آنها و تمامی ابعاد آن همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین مشخص گردید که تفاوت معناداری میان عوامل جنسیت، گروه سنّی و سطح تحصیلات با اخلاق کاری کارکنان وجود دارد. نتیجه گیری: بهطورکلی نگرش عمومی کارکنان به اخلاق بر فعالیت حرفهای آنها در صنعت هتلداری تاثیرگذار میباشد؛ یعنی میتوان از طریق درک نگرش عمومی به اخلاق، به پیشبینی و تبیین اخلاق حرفهای و ابعاد آن پرداخت. همچنین با توجه به وجود تفاوت معنادار میان عوامل جنسیت، گروه سنّی و سطح تحصیلات با اخلاق کاری، این موضوع باید برای مدیران هتل مهم تلقی شود که تمامی ویژگیهای کارکنان خود را بشناسند و همین مقدار کم از انحرافهای رفتار حرفهای را به صفر برسانند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Role of General Attitude to Ethics in Professional Activities of Hotel Employees
چکیده انگلیسی مقاله
(Original Article) Background: Work ethic is the most important factor in success of the hotel industry. This paper is aims to investigate the role of general attitude to ethics in professional activities of employees and as well as the effect of demographic factors on their work ethics in Persian hotels complex of Ramsar. Method: This paper is applied descriptive-survey research. The populations of this study consist of reception staff, cashiers, food and beverage department, housekeepers, and security guards that they are 105 subjects. Among all, 82 participants were selected with use of Cochran formula. Data were collected through two standard questionnaires. Data were analyzed by SPSS software, and to determine goodness of the research model, Lisrel software and Confirmatory factor analysis were used. Results: The results showed that between employees’ general attitude to ethics and work ethics of hotel employees and its entire dimension is positive and significant relation. Moreover, it was found that, there are significant differences between the factors of gender, age and education level with the work ethic and the ethic of employees. Conclusion: Generally, employees’ general attitude to ethics effect on their profession activities, it means that manager of the complex can through understanding of general attitude to ethics, forecast employees professional activities and behaviors. Also, given that there are significant differences between the factors of gender, age and education level with the work ethic and the ethic of employees, this point should be important for managers of hotel that know about all of employees characteristics to reduce to zero, Deviance of professional Activities.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
داود کیاکجوری |
گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی چالوس (Islamic azad university of chaloos)
سید محمد میرتقیان رودسری | seyed mohammad mirtaghian roudsari
گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی چالوس (Islamic azad university of chaloos)
نشانی اینترنتی
http://www.ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-24-122&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات