این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
اخلاق در علوم و فناوری، جلد ۱۰، شماره ۲، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی رابطۀ معیارهای اخلاقی تولیدکنندگان با رفتار مصرف‌کنندگان
چکیده فارسی مقاله زمینه: کسب‌وکارهای موفق پیوسته به‌دنبال افزایش رضایت مشتریان و سایر برخورداران خود بوده و راه رسیدن به این هدف را در به اجرا گزاردن معیارهای اخلاقی یافته‌اند. رعایت اخلاقیات از سوی تولیدکنندگان می‌تواند عامل مهمی در مهم‌ترین سرمایه تجارت، یعنی اعتماد مشتریان باشد. این پژوهش در صدد بوده که رعایت ارزش‌های اخلاقی همچون (مسئولیت اجتماعی، تولید محصول سبز، صداقت، شفافیت و رقابت سالم با رقبا) ازسوی تولیدکنندگان و رابطه آن با رفتار مصرف‌کنندگان را مورد بررسی قرار دهد. روش: با توجه به ماهیت پژوهش، تحقیق حاضر توصیفی از نوع رابطه‌ای است. جامعه در این تحقیق تمامی مصرف‌کنندگان محصولات سامسونگ در شهر کرمانشاه بوده که384 نفر از مشتریان محصولات شرکت سامسونگ به‌عنوان حجم نمونه انتخاب شده‌اند، نمونه‌گیری به روش تصادفی طبقه‌ای انجام گرفته است. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه استفاده شد. در این تحلیل از ضریب همبستگی اسپیرمن برای پاسخ‌گویی به سؤالات پژوهش، از مدل رگرسیون برای بررسی رابطه میان متغیرها و از آزمون فریدمن برای رتبه‌بندی مؤلفه‌ها (در نرم‌افزار SPSS) استفاده شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد که رعایت ارزش‌های اخلاقی از سوی تولیدکنندگان رابطه مثبت و مستقیم بر روی رفتار مصرف‌کنندگان دارد و در رتبه‌بندی مؤلفه‌های اخلاقی اصل صداقت بیشترین رابطه را با رفتار مصرف‌کنندگان دارد. نتیجه‌گیری: رعایت ارزش‌های اخلاقی از سوی شرکت سامسونگ بر روی رفتار مصرف‌کنندگان تأثیرگذار است به‌طوری‌که می‌تواند مصرف‌کنندگان را در انتخاب برند سامسونگ ترغیب کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اخلاق، ارزش‌های اخلاقی، رفتار مصرف کنندگان، تولیدکنندگان

عنوان انگلیسی Relationship Moral Standards Producers with Consumers' Behavior
چکیده انگلیسی مقاله Background: Successful businesses are continually looking for increasing their customer satisfaction and other stakeholders and the way to achieve this objective in implementing moral standards found. Ethics observance by the producers can be an important factor in the most important business assets, is the trust of our customers. This study sought to observe moral values ​​such as social responsibility, green product manufacturing, trust, transparency and healthy competition with competitors by the producers and its relationship with consumer behavior have been examined. Method: This study describes the kind of relationship .population of study includes all of the consumers Samsung products in Kermanshah. Among all, 384 people of Samsung consumers in Kermanshah are selected as a sample size. Sampling was done by stratified random method. questionnaire was used For collect data .in this analysis, The Spearman correlation coefficient for answer the research questions, regression model to investigate the relationship between variables and Friedman test to rank the components(SPSS software) was used. Results: Results showed that observed ethic values ​​of the producers Has a direct and positive relationship on consumer behavior and in ranking Components of ethical Principle of honesty have the highest relationship with behavior of consumers Conclusion: Observance of moral values ​​by Samsung on consumer behavior is influenced so that it can encourage consumers to choose the Samsung brand
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Ethic, Ethic Values, Consumers&apos, Behavior, Manufacturers

نویسندگان مقاله

نشانی اینترنتی http://www.ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-24-10&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات