این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
اخلاق در علوم و فناوری
، جلد ۹، شماره ۴، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
مشتریگرایی کارکنان: تبیین نقش فضای کاری اخلاقی و تناسب فرد- سازمان
چکیده فارسی مقاله
زمینه: امروزه با پیچیدهتر شدن روزافزون سازمانها و افزایش میزان کارهای غیراخلاقی و غیرقانونی در محیطهای کاری، توجه مدیران و رهبران به ایجاد و حفظ فضای کاری اخلاقی و نهادینه کردن رفتارهای اخلاقی در همه سازمانها ضرورت یافته است. پژوهش حاضر بر آن است تا به بررسی نقش فضای کاری اخلاقی و تناسب فرد- سازمان بر مشتریگرایی کارکنان فعال در سازمانهای خدماتی با در نظر گرفتن اثر واسطهای تعهد سازمانی بپردازد. روش: روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر، کارکنان صفی بانک ملت بوده که در دورههای آموزشی بانک ملت در آذر ماه و دی ماه 1391 شرکت کرده بودند. از بین 400 کـارمند 120 نفر با استفــــاده از روش نمونهگیری تصادفی بهعنوان نمونه انتخاب شدند. برای عملیاتی کردن متغیرهای تحقیق از پرسشنامههای فضای کاری اخلاقی، تناسب فرد و سازمان، تعهد سازمانی استفاده گردید. برای تجزیهوتحلیل دادههای جمعآوری شده از الگوی معادلات ساختاری استفاده شد و این کار با استفاده از نرم افزارهای 5/8 Lisrel و 18 SPSS انجام شد. یافتهها: نتایج نشاندهنده رابطه مثبت و معنادار فضای کاری اخلاقی و تناسب فرد- سازمان با تعهد سازمانی و همچنین بیانگر رابطه مثبت و معنادار تعهد سازمانی با مشتریگرایی میباشد. نتیجهگیری: ایجاد فضای کاری اخلاقی و وجود تناسب فرد و سازمان، منجر به ایجاد تعهد سازمانی در کارکنان و متعاقب آن منجر به بهبود مشتریگرایی کارکنان خواهد شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
فضای کاری اخلاقی، تناسب فرد- سازمان، مشتری گرایی
عنوان انگلیسی
Customer Oriented Employees: Evaluating the Role of Ethical Work Climate and Person-Organization Fit
چکیده انگلیسی مقاله
Background: Today's increasingly complicated organizations and increase of unethical and illegal behaviors at workplaces, creating and sustaining an ethical workplaces and institutionalizing ethical behaviors across all organizations is of paramount importance for leaders and managers. This study aims to examine the effect of ethical work climate and person-organization fit on customer orientation of service organizations' employees through the mediating role of organizational commitment. Methods: The methodology of this research is descriptive-correlative. Population of study includes the line staff at Mellat bank who had participated in training Courses bank in November-December 2012.Using random sampling, 120 employees were selected from the research population consisting of 400 employees. Data was collected through questionnaire. Organizational commitment, ethical work climate and person-organization fit questionnaires were used for operating the research variables. Data was analyzed using SPSS 18 and structural equations modeling tests in Lisrel 8.5. Results: Results indicate that ethical work climate and person- organization Fit have significantly positive effect on commitment. Also, the significant and positive impact of organizational commitment on customer-orientation was confirmed. Conclusion: Creating ethical work climate and person and organization fit, lead to organizational commitment of employees and subsequently lead to improved customer-oriented staff.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://www.ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-24-31&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات