این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
اخلاق در علوم و فناوری، جلد ۹، شماره ۴، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی رابطۀ تبلیغات اخلاقی با رفتار مصرف کنندگان
چکیده فارسی مقاله زمینه: مسائل اخلاقی در بازاریابی در حقیقت عمده‌ترین چالش‌های بازاریابی هستند، اکنون دیگر فعالیت‌های تبلیغاتی را نه تنها برای جلب مشتری بلکه برای نشان دادن وضعیت شرکت در زمینه رعایت اصول اخلاقی نیز انجام می‌دهند. این پژوهش سعی نموده ارزش‌های اخلاقی، (همچون: صداقت، شفافیت، کرامت انسان، توجه به سلامتی و بهداشت و اصل رقابت سالم اقتصادی) و رعایت آن در تبلیغات و رابطۀ آن با رفتار مصرف‌کنندگان را مورد بررسی قرار دهد. روش: با توجه به ماهیت پژوهش، تحقیق حاضر توصیفی از نوع همبستگی است. جامعۀ تحقیق تمامی مصرف‌کنندگان محصولات گلرنگ در شهر کرمانشاه بوده که از میان آنها 384 نفر با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای به‌عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه پژوهشگر ساخته استفاده شد. در این تحلیل از آلفای کرونباخ برای تعیین میزان پایایی پرسشنامه، از ضریب همبستگی اسپیرمن برای پاسخ‌گویی به سؤالات پژوهش، از الگوی رگرسیون برای بررسی رابط&zwjه میان متغیرها و از آزمون فریدمن برای رتبه‌بندی مؤلفه‌ها (با استفاده از نرم افزار SPSS) استفاده شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد که؛ بین ارزش‌های اخلاقی در تبلیغات شرکت گلرنگ و رفتار مصرف کنندگان این محصولات رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و در رتبه‌بندی ارزش‌های اخلاقی، توجه به سلامتی و بهداشت مصرف‌کنندگان دارای بیشترین میزان رابطه با رفتار مصرف کننده می‌باشد. نتیجه‌گیری: نتایج پژوهش نشان داد: رعایت ارزش‌های اخلاقی از سوی مبلغان با رفتار مصرف کننده، رابطۀ مثبت و معناداری دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تبلیغات، اخلاق حرفه ای، رفتار مصرف کنندگان

عنوان انگلیسی The Relationship between Ethical Advertising with Consumer Behavior
چکیده انگلیسی مقاله Background: Ethical issues in marketing are in fact the most important marketing issues. Now other promotional activities not only attract customers but also to show the status of the company in the field of ethical conduct .This research Try the of moral values Principles such as ​​(honesty, transparency, human dignity, note to health and hygiene, The principle of economic healthy competition (Observe that in the advertising and its impact on consumer behavior has been tested. Methods: This study is a descriptive-correlation research. In this study, from all consumers of Golrang products in Kermanshah as population of study, 384 customers were selected as the sample. Sampling was done Stratified random method. Questionnaire was used for collect data .The Spearman correlation is used to answer the research questions. Regression model is used for investigating the relationship between variables and Friedman test for the ranking components (By using SPSS software). Results: Results showed that there is a significant positive relationship between the values ​​of Golrang in advertising and consumer behavior of these products. In Ranking among ethic values, note to consumer health and hygiene had the greatest relationship with consumer behavior. Conclusion: The results show that observance of ethical values had significantly positive relationship with consumer behavior.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Advertising, Professional Ethics, Consumer Behavior

نویسندگان مقاله

نشانی اینترنتی http://www.ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-24-34&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات