این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
اخلاق در علوم و فناوری
، جلد ۹، شماره ۲، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
تغییر در مفهوم مدیریت اخلاق و منافع عمومی در پرتو تغییر رویکردهای مدیریت دولتی
چکیده فارسی مقاله
زمینه: تاکنون، تلاشهای بسیاری در زمینۀ مرتبط ساختن انواع رویکردهای مدیریت دولتی با میزان مسائل اخلاقی رایج در نظام خدمات اجتماعی صورت گرفته است. همچنین، با توجه به این که هدف نهایی و اخلاقی مدیریت دولتی، تحقق منافع عمومی است، این مطالعه تغییر مفهوم سازی نظام مدیریت اخلاق و منافع عمومی را در پرتو تغییرات الگوهای اداره (حکمرانی) در ادبیات مدیریت دولتی مورد بحث قرار میدهد. پژوهشگران در مطالعۀ حاضر، بر این باورند که؛ این تغییرات میتواند به تغییرات ساختاری که در علم مدیریت دولتی از سالهای دهۀ 1980 در الگوهای اداری اتفاق افتاده است، مرتبط باشد. نتیجهگیری: نتایج این مطالعه حاکی از آن است که؛ نظام مدیریت اخلاق و مفهوم منافع عمومی در رویکرد مدیریت دولتی سنتی متکی به قوانین، در مدیریت دولتی نوین متکی به نقشها و تجمیع منافع شخصی افراد و در نهایت، در خدمات عمومی نوین نیز متکی به گفتمان پیرامون ارزشهای مشترک است. اگر بین نظامهای مدیریت دولتی با مدیریت اخلاق و منافع عمومی هماهنگی وجود داشته باشد یکپارچه ساختن اخلاق به درون مدیریت دولتی موفقیت آمیزتر خواهد بود و در نهایت، تحقق منافع عمومی به عنوان هدف نهایی اخلاقی مدیریت دولتی نیز میسر خواهد بود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Shifting Conceptualization of Ethics Management and Public Interests in Light of Shifting Public Administration Patterns
چکیده انگلیسی مقاله
Background: Inquiry starts with an overview of general approaches to ethics management. The ethical end of public administration is implementing public interests. The article discusses the shifting conceptualization of Public interests and ethics management in light of changes in the patterns of public administration in the literature of public administration. It argues that this shift can be related to the structural changes that have taken place in politics and public administrations from the late 1980’s to the present. Conclusion: Findings of this study explains that ethics management system and public interests in old public administration compatible with law, in new public management with rules and accumulations of individual interest and in new public services with discourse around shared values. If public management and ethics management are harmonized, the integration of ethics into public service will be more successful.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://www.ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-24-50&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات