این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۱۲، شماره ۱، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
مدل یابی علّی تاب آوری آموزشی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان
چکیده فارسی مقاله
چکیده مقدمه: تابآوری آموزشی از جمله عوامل بسیار مهمی است که بر نتایج آموزشی تأثیر بسزایی دارد. پژوهش حاضر با هدف تدوین مدل تابآوری آموزشی دانشجویان علوم پزشکی انجام گرفت. روش ها : روش تحقیق در این مطالعه توصیفی و از نوع مدل معادلات ساختاری بود. نمونه مطالعه را 433 دانشجوی کارشناسی تشکیل میدادند که با روش نمونهگیری تصادفی ساده مرحلهای و از بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان انتخاب شدند. پرسشنامههای جهتگیری مذهبی، خوشبینی آموزشی، درگیری آموزشی و تابآوری آموزشی توسط شرکتکنندگان تکمیل گردید. دادهها بهوسیله تحلیل معادلات ساختاری با نرم افزار AMOS22 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: نتایج نشان داد که مدل اولیه از برازش مطلوبی برخوردار است. در این مطالعه همه مسیرهای مستقیم و غیرمستقیم بجز مسیر مستقیم جهتگیری مذهبی بر درگیری آموزشی، معنادار بودند. نتیجه گیری: بنابراین، در تدوین برنامههای آموزشی جهت بررسی وضعیت تابآوری آموزشی بهتر است که جهتگیری مذهبی، درگیری آموزشی و خوشبینی آموزشی مورد اهداف بررسی قرار بگیرند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Modeling of Educational resiliency in Students of Lorestan University of Medical Sciences
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract Introduction: Academic resilience is one of the most important factors affecting educational out comes. The purpose of this study was to develop a model of educational resilience of medical students. Methods: The research method was descriptive and was a structural equation model. The sample consisted of 433 undergraduate students selected by simple random sampling method and selected from among students of Lorestan University. The religious orientation, academic satisfaction, academic engagement and academic resilience were completed by the participants. Data were analyzed by structural equation analysis with AMOS22 software. Results: The results showed that the initial model has a favorable fit. In this study, all direct and indirect paths were significant except for direct religious orientation on educational conflict. Conclusion: Therefore, in developing educational programs to study the status of academic resilience, it is better to examine the religious orientation, academic engagement and academic optimism.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهدی یوسف وند | Mahdi Yousefvand
عزت اله قدم پور | Ezatollah Ghadampour
هانیه یاوری | Hanieh Yavari
آرزو آزادی | Arezoo Azadi
آرمان آج | Aran Aj
نشانی اینترنتی
http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-1558-13&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نظریههای یادگیری و آموزش در علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات