این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۱۲، شماره ۱، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی پیش‌بینی اضطراب دانشجویان بر اساس دشواری‌های تنظیم هیجان و افکار خودآیند منفی
چکیده فارسی مقاله مقدمه: اضطراب یک اختلال روان‌شناختی است که شناخت عوامل زمینه ساز آن ضروری است. هدف از پژوهش حاضر بررسی در پیش‌بینی اضطراب دانشجویان بر اساس دشواری در تنظیم هیجان و افکار خودکار منفی است. روش کار: روش تحقیق در این پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری شامل تمام دانشجویان دانشگاه آزاد شهرستان بوکان است که با روش استفاده از نمونه­گیری در دسترس 325 نفر انتخاب شدند. برای جمع­آوری داده­ها از پرسشنامه اضطراب بک، مقیاس دشواری در تنظیم هیجان گرتز و رومر و پرسشنامه افکار خودآیند منفی استفاده شد. داده­ها توسط نرم­افزار  SPSS 20 و با استفاده از ماتریس همبستگی پیرسون و آزمون رگرسیون تحلیل شدند. نتایج: با توجه به نتایج ضریب همبستگی پیرسون بین متغیرهای دشواری در تنظیم هیجان و افکار خودآیند منفی با اضطراب دانشجویان رابطه مثبت و معنی­داری وجود دارد (01/0>P). همچنین نتایج نشان داد که 23% واریانس مربوط به اضطراب به وسیله افکار خودآیند منفی و دشواری در تنظیم هیجان (23=2R) تبیین می­شود. نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج به دست آمده، اضطراب بر اساس دشواری تنظیم هیجان و افکار خودآیند منفی قابل پیش‌بینی است. بنابراین، آموزش راهبردهای تنظیم هیجان و کنترل افکار خودآیند منفی برای افزایش سلامت روان و کاهش اضطراب دانشجویان ضروری است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اضطراب، دشواری تنظیم هیجان، افکارخودآیند منفی

عنوان انگلیسی Predicting of Students' Anxiety on the basis of Emotional Regulation Difficulties and Negative Automatic Thoughts
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: Anxiety is a psychological disorder, which cognition of its causes is essential. The aim of this study was to examine of emotional regulation difficulties and negative automatic thoughts in the prediction of students' anxiety Islamic Azad university, Bukan Branch.                         Methods: The method used is descriptive- correlation. The statistical population of this study includes all of college students Islamic Azad University, Bukan Branch city in the academic year of 2017-2018, from which a sample of 325 students were selected by convenience sampling. In the present study, difficulty of emotion regulation Scale (DERS), negative automatic thoughts and anxiety inventory were employed to gather the required data. Data was analyzed in SPSS 20 software using Pearson Correlation Coefficient, and Stepwise Regression test. Results: According to the results of Pearson correlation coefficient, there is a positive and significant relationship between emotional regulation difficulties and negative automatic thoughts with students' anxiety (P < 0.01). as well as the results indicated that predicted 23% of the variance of Anxiety by negative automatic thoughts and emotional regulation difficulties. Conclusions: Regarding the results, Anxiety is predictable based on the emotional regulation difficulties and negative automatic thoughts. therefore, teaching emotional regulation strategies and control of negative automatic thoughts is necessary to increase mental health and reduce students' anxiety.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله بهمن کرد | Bahman Kord
Mahabad Branch, Islamic Azad University
دانشگاه ازاد اسلامی واحد مهاباد

منیره محمدی | Monirah Mohammadi
education
آموزش و پرورش بوکان


نشانی اینترنتی http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-2196-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده سلامت
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی اصیل
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات