این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۱۲، شماره ۱، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی فرایند شناسایی و شکل گیری اخلاق حرفه ای از دیدگاه متخصصین تعلیم و تربیت و دانشجو معلمان
چکیده فارسی مقاله زمینه و اهداف : اخلاق حرفه‌ای، همواره یکی از مهم‌ترین اهداف نظام آموزشی بوده است. مربیان تعلیم وتربیت دریافتند که برنامه ریزی مبتنی بر شایستگی حرفه‌ای یک روش آماده کردن فارغ التحصیلان برای یک زمینه در حال تغییر است. روش بررسی: مطالعه کیفی حاضر با رویکرد گراندد تئوری در پاییز 1397 بر روی 24 نفر از متخصصین تعلیم و تربیت و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان به روش نمونه گیری هدفمند و تا اشباع داده ها و با رعایت محرمانه بودن اطلاعات و امکان ترک مطالعه درهر زمان که مایل بودند ادامه یافت ، روش جمع آوری داده ها از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته انجام گرفت ؛داده هابر اساس روش اشتراس وکوربین تحلیل گردیدند . یافته ها : به طور کلی هفت طبقه اصلی و 8 طبقه فرعی ایجاد شد که در نهایت شش تم از این طبقات تحت عناوین عوامل فردی ، عوامل سازمانی ، عوامل اجتماعی ، عوامل جهانی ،عوامل علمی موثر بر اخلاق حرفه ای  استخراج شدند . نتیجه گیری:   یافته های این پژوهش نشان داد که درنقش عوامل مختلف در شکل گیری اخلاق حرفه ای کم توجهی خاصی در بخش های مختلف در جهت توجه عمیق به اخلاق حرفه ای به عنوان یکی از ارکان اصلی رشد و تعالی راندمان کاری مشاهده میشود و لازم است مسئولین و دست اندرکاران تعلیم و تربیت به این امر مهم توجه کرده در برنامه ریزی های آینده برای آموزش و پرورش و دانشگاه ها گام های بلندی بردارند . که این امر می بایست در خصوص دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مورد توجه ویژه قرار گیرد زیرا این دانشجویان در آینده ای نه چندان دور وارد جرگه ی  تعلیم و تربیت میشوند و در صورتی که در حد مطلوب تربیت نشده و رشد نیافته باشند ضربات جبران ناپذیری بر نسل های بعدی وارد خواهد شد
کلیدواژه‌های فارسی مقاله متخصصین تعلیم و تربیت ، دانشجو معلمان ، اخلاق حرفه ای

عنوان انگلیسی The process of identifying and shaping professional ethics from the viewpoint of educators and student teachers
چکیده انگلیسی مقاله Background and Objectives: Professional ethics has always been one of the main goals of the educational system. Educational educators have found that professional-level planning is a way to prepare graduates for a changing environment. Materials and Methods: This present qualitative study was conducted with a grounded theory approach in the fall of 1397 on 24 educators and teachers of the University of Farhangian by targeted sampling and up to saturation data, and observing the confidentiality of the information and the possibility of leaving the study whenever Willing to continue, the data collection method was conducted through a semi-structured interview; the Hubert data were analyzed based on Strauss & Corbin method. findings : In general, seven main categories and 8 sub floors were created. Finally, six themes of these classes were extracted under the titles of individual factors, organizational factors, social factors, global factors, scientific factors affecting professional ethics. Conclusion: The findings of this study showed that considering different factors in the formation of professional ethics, a special attention is paid in different sectors to deep attention to professional ethics as one of the main pillars of the growth and improvement of work efficiency and it is necessary. Educational officials and educators have taken great care to highlight future plans for education and universities. This should be given special attention to the students of the University of Cultural Sciences, because these students
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Teacher Training, Teacher Training, Professional Ethics

نویسندگان مقاله یوسف ادیب | yosef adib


موریس شیخی | moris sheykhi



نشانی اینترنتی http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-2129-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تعامل دانشجویان با آموزش
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی اصیل
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات