این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
اعتیاد پژوهی
، جلد ۴، شماره ۱۴، صفحات ۳۱-۴۲
عنوان فارسی
تأثیرآموزش مهارتهای زندگی برکاهش سوگیری توجه نسبت به محرکهای تحریک کننده مواد افیونی در بین افراد ترک کرده اعتیاد
چکیده فارسی مقاله
هدف: این پژوهش با هدف تأثیر آموزش مهارتهای زندگی درکاهش سوگیری توجه نسبت به محرکهای وسوسه انگیز مربوط به مواد افیونی در بین افراد ترک کرده انجام شد. روش: طرح پژوهش حاضر از نوع شبه آزمایشی بود. جامعه آماری مورد نظر در این پژوهش، کلیه افراد ترک کرده اعتیاد بودند که به موسسات و کلینیکهای ترک اعتیاد سرپایی، و انجمن معتادان گمنام استان آذربایجان شرقی مراجعه میکردند. نمونه این تحقیق 27 نفر از این مراجعهکنندگان بودند که در طی پاییز و زمستان 1390 مورد مطالعه قرار گرفتند. آزمودنیهای دو گروه گواه و آزمایش از نظر سن، سواد، و جنس (تنها مردان) همتا بودند. در این پژوهش از بازشناسی کلمات استفاده شد که در این آزمون سه خرده آزمون اصلی و یک آزمون بازشناسی وجود داشت. یافتهها: نتایج پژوهش نشان داد که آموزش مهارتهای زندگی در گروه آزمایش، سوگیری توجه کمتری به مواد نسبت به گروه گواه داشتند. نتیجهگیری: نتایج پژوهش نشان داد که آموزش مهارتهای زندگی در گروه آزمایش، سوگیری توجه کمتری به مواد نسبت به گروه کنترل داشتند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش مهارتهای زندگی، مواد مخدر، سوگیری توجه، تهدید اجتماعی
عنوان انگلیسی
The Effects of Teaching Living Skills on Reduction of Bias Attention to the Tempting Stimuli Related To Drugs in People Who Have Quit them
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: This research was conducted to study the effect teaching living skills on reduction of bios attention to the tempting stimuli related to drugs in people who have quit the drag. Method: The design of this study is quasi-experimental. The statistical population is all the quit people who have referred to the clinics and Narcotics Anonymous of East Azarbaijan. There were two groups in this experiment: control and experimental groups. Totally 27 people were studied during the fall and autumn of 2011. The subjects were peered from age, sex (only men) and literacy point of view. Results: In this research, for teaching of life skill to assess the bios attention toward the tempting stimuli related to drugs, the recognition of wards ware used. The ware three sub test and on recognition test. To compare the score of the recognition stage for 3 groups of words for to groups of subjects, the AVCOVA test was used. Conclusion: The findings showed that people who ware taught the living skills in experimental group had less bias attention to drugs in comparison to control group. Finally, people who had little consumption felt more threats in consumption to the control group.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
teaching living skills, drugs, bias attention, social threat
نویسندگان مقاله
سمیه گلی | somayeh goli
tehran branch, open university
somayegoli25@yahoo.com
سوزان امامی پور | sozan emamipour
tehran branch, open university
دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران مرکزی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز (Islamic azad university of tehran central)
غلامحسین جوانمرد | gholamhosin javanmard
payame noor university
دانشگاه پیام نور
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)
نشانی اینترنتی
http://www.etiadpajohi.ir/browse.php?a_code=A-10-372-95&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات