این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
اعتیاد پژوهی
، جلد ۳، شماره ۱۲، صفحات ۶۹-۷۸
عنوان فارسی
بررسی میزان تأثیر چندرسانهای آموزشی مواد توهمزا بر نگرش و آگاهی دانشآموزان
چکیده فارسی مقاله
هدف: در تحقیق حاضرتأثیر چندرسانهای آموزشی موادتوهمزا بر نگرش و آگاهی دانشآموزان پایه اول دبیرستان مورد بررسی قرار گرفت. روش: روش این تحقیق شبهآزمایشی از نوع پیشآزمون-پسآزمون تکگروهی بود. جامعه آماری شامل تمامی دانشآموزان پایهاول دبیرستانهای منطقه 19 شهرتهران بود. نمونه آماری شامل 30 نفر از دانشآموزان دبیرستان شهید کلهر منطقه 19 آموزش و پرورش شهر تهران بود که به صورت نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. پس از طراحی و تولید نرمافزار آموزشی به صورت چند رسانهای و همچنین تهیه ابزارهای پژوهش، ابتدا یک پیشآزمون نگرش و آگاهی بر روی دانشآموزان در یک جلسه اجرا شد، سپس آموزش به کمک چند رسانهای آموزشی مواد توهمزا بر روی دانشآموزان اجرا و بعد از آموزش، پس آزمون اجرا شد. یافتهها: نتایج پژوهش حاکی از آن است که چند رسانهای آموزشی مواد توهمزا بر نگرش و آگاهی دانشآموزان اول دبیرستان تاثیرگذار بوده است و آموزش یک نقش اساسی در ارتقاء نگرش و آگاهی دانشآموزان نسبت به مواد توهمزا ایفا میکند. نتیجهگیری: از این روش میتوان برای پیشگیری از اعتیاد بهره برد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
چند رسانهای آموزشی، نگرش، آگاهی، مواد توهمزا
عنوان انگلیسی
The Study of the Effectiveness of Hallucinogen Educational Multimedia on Attitude and Knowledge of High School Students
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: The main purpose of the present study was to research the effectiveness of hallucinogen educational multimedia on attitude and knowledge of high school students. Method: The research design was semi experimental namely: pre test and post test single group. Population was included of all first grade high school students of 19th region of Tehran city. The sample was 30 first grade high school students of Shahid Kalhor high school, which is placed in 19th region of Tehran city. The sample selected by purposeful sampling. After producing of hallucinogen educational software in multimedia method and research questionnaires, first attitude and knowledge questionnaires were administered among selected sample. After that, hallucination educational multimedia was done among selected sample and post test administered again by attitude and knowledge questionnaires. Results: The results indicated that hallucinogen educational multimedia was affected on first grade high school students’ attitude and knowledge, and training has important role on improving of students’ attitude and knowledge toward hallucination substances. Conclusion: This method can be useful in prevention of addiction.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سمیه فدایی | smmayeh fadaei
allameh tabatabaii university
somayeh_fda@yahoo.com
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
اسماعیل زارعی زوارکی | esmaeel zaraii
allameh tabatabaei university
دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
http://www.etiadpajohi.ir/browse.php?a_code=A-10-372-114&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات