این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
اعتیاد پژوهی
، جلد ۱۲، شماره ۵۰، صفحات ۱۵۵-۱۷۴
عنوان فارسی
بررسی تأثیر جذابیت فرد مشهور بر اثربخشی تبلیغات پیشگیری از اعتیاد
چکیده فارسی مقاله
هدف: هدف پژوهش بررسی نقش جذابیت افراد مشهور بر اثربخشی تبلیغات با توجه به عوامل اثرگذار بر جذابیت فرد مشهور است. روش: پژوهش کاربردی و از لحاظ روش، توصیفی- پیمایشی بود. داده های پژوهش با روش نمونهگیری تصادفی به دست آمد. در این پژوهش از پرسش نامه محقق ساخته شامل 17 سوال استفاده شد که از روایی محتوایی و روایی سازه برخوردار یود. ضریب آلفای کرونباخ 91/0 به دست آمد. برای تجزیهوتحلیل دادهها و آزمون فرضیههای پژوهش از مدل یابی معادلات ساختاری و از نرمافزار لیزرل استفاده شد. یافته ها: یافته های پژوهش بیان گر آن بود که هر یک از متغیرهای صداقت، آشنایی، دوستداشتنی بودن و اعتبار فرد مشهور تأثیر مثبت و معناداری بر پیشگیری دارد. رابطه بین جذابیت فرد مشهور و اثربخشی تبلیغات پیشگیری از اعتیاد نیز مثبت و معنادار بود. نتیجه گیری: به کارگیری و استفاده از چهره های مشهور در تبلیغات پیشگیرانه از اعتیاد مؤثر است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
افراد مشهور، اثربخشی تبلیغات، اعتیاد، تبلیغات پیشگیرانه
عنوان انگلیسی
Investigating the Effect of Celebrities’ Attractiveness on the Effectiveness of Addiction Prevention Advertisements
چکیده انگلیسی مقاله
Purpose: The purpose of this research is to investigate the effect of celebrities' attractiveness on the effectiveness of advertisements, considering the factors influencing the attractiveness of the celebrities. Method: this research is practical research and in case of its method it is a descriptive survey. Research's data are collected using random sampling. In this research researchers' questionnaire consisting of 17 questions is used and it's contextually and structurally valid with a high Chronbach cooefficient of 0.91. In order to analyze data and testing the hypotheses of the research, structural equation modeling in LISREL is employed. Finding: Findings of research indicate that each of these variables, honesty and trustworthiness, familiarity, popularity, and credibility have a positive meaningful effect on celebrities' attractiveness. In addition, there is a positive meaningful relationship between celebrities' attractiveness and the effectiveness of addiction prevention advertisements.Results: Using the celebrities in prevalentative advertising of addiction is effective.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ابوالفضل دانایی | A Danaei
Islamic Azad University Semnan Branch
دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان
راحله طیبی راد | R Tayebi Rad
Islamic Azad University Semnan Branch
دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان
راحله سادات خاتمی | R Khatami
Islamic Azad University Semnan Branch
دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان
رسول رنجبر | R Ranjbar
Secretariat of Counternarcotics Coordinating Council of Qom Province.
دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم
نشانی اینترنتی
http://etiadpajohi.ir/browse.php?a_code=A-10-1837-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/590/article-590-1492940.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات