این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
اقتصاد کشاورزی و توسعه، جلد ۲۲، شماره ۸۸، صفحات ۹۱-۱۰۸

عنوان فارسی تأثیر محیط‌های بیرونی بر بازاریابی صنایع تبدیلی لبنی در استان همدان
چکیده فارسی مقاله مطالعه مستمر تغییر و تحولات محیطی و انعکاس آن به مدیران از جمله رسالت‌های مهم بازاریابی به شمار می‌رود. در این راستا، بررسی بازار صنایع تبدیلی و پیداکردن راهکارهای مناسب برای بهبود وضعیت بازار این بخش اهمیت قابل توجهی دارد. هدف این مطالعه نیز بررسی تأثیر محیط‌های بیرونی بازار از قبیل محیط رقابتی، محیط اقتصادی، محیط سیاسی، محیط اجتماعی- فرهنگی و محیط تکنولوژیکی بر بازاریابی صنایع تبدیلی لبنی در استان همدان است. روشهای آماری مورد استفاده در این مطالعه روشآمار ناپارامتریک و مدل معادلات ساختاری می‌باشد. داده‌های مورد نیاز در این تحقیق به صورت میدانی و با ابزار پرسش‏نامه در سال 1391 جمعآوری شد. نتایج نشان ‌داد که عامل‌های محیطی اقتصادی، سیاسی و تکنولوژیکی عوامل مؤثری بر بازاریابی صنایع تبدیلی لبنی همدان به شمار می‏آیند. بر اساس نتایج به دست آمده پیشنهاد شد به منظور ارتقای سطح بازاریابی صنایع تبدیلی لبنی دراستان همدان، تولیدکنندگان و مسئولان بیشتر بر روی متغیرهایی همچون سطوح اشتغال جمعیت‌های محلی در بازار هدف، تنوع تولید کالا در بازار هدف، خرده فروشان بازار هدف، قوانین مربوط به حقوق مالکیت معنوی، بیشتر شدن بودجه تخصیص یافته توسط‌بخش‌ های دولتی و خصوصی ‌به ‌امر-تحقیق‌ و‌ توسعه محصولات تبدیلی لبنی و در نهایت، اقدامات تکنولوژیکی در تولید و تجارت محصولات تبدیلی لبنی تمرکز کنند. طبقه بندی JEL: M31 ,Q13 ,Q16
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بازاریابی، محیطهای بیرونی، صنایع تبدیلی لبنی، همدان

عنوان انگلیسی The Effect of External Environment on Marketing of Dairy Processing Industry in Hamedan Province
چکیده انگلیسی مقاله Ongoing study of environmental developments and its reflection on the managers is one of the important missions of marketing. Therefore the scrutiny of convertible industries market and finding appropriate solutions to improve the market position of this part is considerable. The aim of this study is to investigate the external market environment such as the competitive environment, economic environment, political environment, social - cultural environment and technological environment of the dairy conversion industry market in Hamedan province. The usable statistical methods in this study are the nonparametric statistic and the structural equations. There quire data in this research is collected by questionnaire in 2012. The results show that the factors of environmental, economic, political and technological are effective factors in Hamedan's dairy industries marketing. According to the results, some suggestions have been offered. JEL Classification: M31, Q13, Q16 Keywords: Marketing, External Environment, Dairy Processing Industries, Hamedan
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله آتنا افتخاری | a. eftekhari
کارشناس ارشد اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی کرج (Islamic azad university of karaj)

ولی بریم نژاد | v. borimnejad
دانشیار گروه اقتصاد کشاورزی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی کرج (Islamic azad university of karaj)

مهدی کاظم نژاد | m. kazemnejad
استادیار اقصتاد کشاورزی مؤسسه پژوهش های برنامه ریزی اقتصادکشاورزی وتوسعه روستایی


نشانی اینترنتی http://aead.agri-peri.ir/browse.php?a_code=A-10-24-209&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله دریافت فایل مقاله
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات