این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی
، جلد ۱۸، شماره ۱۰، صفحات ۹۳-۱۱۶
عنوان فارسی
ارزیابی کارکرد محتوای الکترونیکی در آموزش تاریخ در دانشگاه گام اول برای شناسایی بایستههای نقد محتوای الکترونیکی
چکیده فارسی مقاله
تعمیم سریع فناوریهای آموزشی را میتوان به یک انقلاب در عرصه آموزش تلقی کرد. بر همین اساس به نظر میرسد برنامه آینده نه چندان دور- و حتی بسیار نزدیک «شورای بررسی متون و کتب درسی»، توجه به بررسی محتواهای درسی الکترونیکی در کنار کتابهای چاپی است. گام آغازین در بررسی و نقد محتوای درسی الکترونیکی، شناسایی ویژگیهای عمومی و اختصاصی و نیز کارکردها و الزامات یک محتوای درسی الکترونیکی است. هدف این پژوهش تدوین بایستهها والزامات حاکم بر تولید محتوای الکترونیکی درسی دانشگاهی در رشته تاریخ بهمنظور رسیدن به چگونگی نقد مناسب اینگونه آثار است. بخشی از این مطالعات در حیطه چگونگی استفاده از امکانات چند رسانهای در محتوای الکترونیکی برای آموزش تاریخ در دانشگاه است. بر این اساس، مساله اصلی این پژوهش چگونگی همراستاییسازی آموزش تاریخ با قابلیتها، شیوهها و ابزارهای آموزشی در نظام آموزش الکترونیکی و محتوای درسی الکترونیکی است. این بررسی که با رویکرد توصیفی- تحلیلی انجام شده است، نشان داد که ماهیت و محتوای دروس تاریخ، همراستایی بسیاری با آموزش الکترونیکی دارد. دادههای این پژوهش میتواند دستمایه مناسبی برای تدوین شیوهنامه نقد محتوای الکترونیکی درسی به خصوص در رشته تاریخ باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش الکترونیکی، آموزش تاریخ، محتوای الکترونیکی،
عنوان انگلیسی
Reviewing the Function Electronic Content in History Learning in university (The first step in identifying critical electronic content requirements)
چکیده انگلیسی مقاله
The rapid Generalization of educational technology can be seen as a revolution in education. Accordingly, the forthcoming, not too distant, in the "Council for the Study of Texts and Textbooks" seems to be the focus on examining the content of electronic textbooks along with printed books. The initial step in criticizing electronic content is identifying features, functions and requirements of an electronic syllabus. The purpose of this research is formulated the requirements and governing the production of academic electronic content in the field of history. This is an attempt to get an idea of how these works are appropriately criticized. Part of these studies is about how to use multimedia facilities in electronic content to teach history at the university. Based on this, the main issue of this study is how to align history teaching with the capabilities, methods and tools of education in the electronic education system and electronic content. This study was conducted using descriptive-analytical method. This study showed that the nature and content of the history courses are very much aligned with e-learning . The data from this research can be a useful tool for developing a critique of electronic content, especially in the field of history.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
e-learning, history teaching, electronic content
نویسندگان مقاله
هوشنگ خسروبیگی |
دانشیار گروه تاریخ دانشگاه پیام نور
نشانی اینترنتی
http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_3753_743158b6903debde7af27b75f8cdab1b.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1466/article-1466-1507753.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات