این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 20 آذر 1404
طب جنوب
، جلد ۱۳، شماره ۴، صفحات ۲۷۳-۲۷۹
عنوان فارسی
طراحی روشی بر مبنای تلفیق مدلهای مفهومی سنجش کیفیت خدمت با استفاده از فنون تصمیمگیری چندمعیاره: مطالعه موردی بیمارستانهای شهرستان شیراز
چکیده فارسی مقاله
زمینه: رمز موفقیت سازمانهای خدماتی را میتوان در مشتری مداری و توجه به کیفیت خدمت جستجو کرد. به دلیل اهمیت کیفیت خدمت در صنایع خدماتی و آثار برجسته آن بر خشنودی مشتری، همواره این سوال مطرح میشود که چگونه میتوان کیفیت خدمت را مورد سنجش قرار داد. پژوهش حاضر درصدد ارائه مدلی جهت سنجش کیفیت خدمت در بخش بهداشت و درمان است. مواد و روشها: با بررسی ادبیات پژوهش، ابعاد و مؤلفههای سنجش کیفیت خدمت در بخش بهداشت و درمان شناسایی گردید. پس از پالایش ابعاد، به جمعآوری داده از بیماران بیمارستانها با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی اقدام گردید. به منظور تحلیل دادهها از رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری بهرهگیری شده است. یافتهها: یافتههای پژوهش نشان میدهد که ابعاد مدل پیشنهادی از پایایی و روایی بالایی جهت سنجش کیفیت خدمت در بخش بهداشت و درمان برخوردارند. نتیجه گیری: قابلیت اطمینان، پاسخگویی، تضمین، همدلی، جو و محسوسات، پیامد و مسئولیت اجتماعی را میتوان از ابعاد کیفیت خدمت در بخش بهداشت و درمان بهشمار آورد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Designing a Method Based on the Combination of Service Quality Measurement Models Using Multi Attribute Decision Making Techniques: Case Study of
چکیده انگلیسی مقاله
Background: Customer orientation and focusing on service quality are the key success factors of service organizations. How to measure service quality is the ever problem for service industries due to the importance of service quality and its significant effect on customer satisfaction. This study attempted to develop a construct for measuring service quality in healthcare context. Methods: By using an almost comprehensive literature review, different dimensions of measuring service quality are identified. After finalizing the dimensions, a random sampling method is used for collecting data from patients in hospitals. A structural equation modeling approach is used for analyzing the data. Results: The findings indicate that the dimensions of the proposed model are of high validity and reliability for measuring service quality in healthcare sector. Conclusion: Reliability, responsiveness, assurance, atmosphere and tangibles, output quality and social responsibility can be considered as the dimensions of service quality in healthcare sector.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حمید شاهبندرزاده | hamid shahbandar zadeh
بوشهر، بهمنی، دانشگاه خلیج فارس، دانشکده ادبیات و علوم انسانی
داریوش محمدی زنجیرانی | darioush mohammadi zanjirani
مهران ابراهیمی | mehran ebrahimi
مسعود محمدی باغملایی | masood mohammadi baghmollaie
نشانی اینترنتی
http://ismj.bpums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-3-205&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات