این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
پژوهش در نظام های آموزشی
، جلد ۸، شماره ۲۵، صفحات ۶۱-۸۳
عنوان فارسی
بررسی نقش منبع کنترل بر تفکر انتقادی دانشآموزان مقطع متوسطۀ شهر ساری
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر باهدف بررسی نقش منبع کنترل بر تفکر انتقادی دانشآموزان دوم و سوم دبیرستان بر اساس جنسیت و رشته تحصیلی انجام شده است. آزمودنیهای پژوهش 463 نفر از دانشآموزان دختر و پسر شهر ساری بودند که با روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شده بودند. گردآوری دادهها به کمک پرسشنامه منبع کنترل و پرسشنامه تفکر انتقادی کالیفرنیا انجام شد. دادههای پژوهش با بهرهگیری از مستقل و تحلیل واریانس دوراهه تحلیل گردیدند. یافتهها نشان دادند که t شاخهای آماری آزمون بین دانشآموزان دارای منبع کنترل درونی و بیرونی ازنظر تفکر انتقادی تفاوت معنیداری وجود ندارد. اما بین میزان تفکر انتقادی دانشآموزان رشتههای علوم انسانی، ریاضی و علوم تجربی تفاوت معنیداری وجود دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
منبع کنترل، تفکر انتقادی،
عنوان انگلیسی
-
چکیده انگلیسی مقاله
-
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
-
نویسندگان مقاله
امالبنین هاشمی گرجی |
کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی
نورعلی فرخی |
دانشیار دانشگاه علامه طباطبائی
حسن اسدزاده |
دانشیار دانشگاه علامه طباطبائی
نشانی اینترنتی
http://www.jiera.ir/article_87611_1c3b82bcecce575af4624b40f9cb8e81.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1333/article-1333-1516935.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات