این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
پژوهش در نظام های آموزشی
، جلد ۸، شماره ۲۵، صفحات ۸۵-۱۰۴
عنوان فارسی
رابطۀ بین جرئت ورزی و تفرّد در دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر، باهدف برسی تفاوت تفرّد در افرادی که سبکهای رفتاری جرئت ورز و غیر جرئت ورز دارند انجام شده است. گروه نمونه از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی انتخاب شدند و نمونه نهایی شامل 300 دانشجو– 137 پسر و 163 دختر – بود. جرئت ورزی به واسطۀ آزمون تونند سنجیده شد. پرسشنامهای که از سوی جلالی و همکاران ساخته شده، برای سنجش تفرّد به کار رفت. تحلیل واریانس نشان داد تفاوت معنیداری در تفرّد افرادی که فاقد و یا دارای سبک جرئت ورزانه بودند وجود دارد. افرادی که سبک جرئت ورزانه داشتند از تفرّد فلسفی و روانشناختی بیشتری برخوردار بودهاند ) در متن به این معنای از تفرّد اشاره شده است(. همچنین پسران نسبت به دختران نمره بیشتری در تفرّد داشتند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تفرّد و فردگرایی، جرئت ورزی، پرخاشگری، انفعالی، سلطه پذیر،
عنوان انگلیسی
-
چکیده انگلیسی مقاله
-
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
-
نویسندگان مقاله
محمدرضا جلالی |
استادیار روانشناسی، عضو هیأت علمی دانشگاه بینالمللی امام خمینی قزوین
محمد زرگر |
دانشجوی دکترای روانشناسی، دانشگاه اصفهان
مرجان طالشیان |
کارشناسی ارشد روانشناسی
نشانی اینترنتی
http://www.jiera.ir/article_87612_e51012e6e71648dddcca7f279225174a.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1333/article-1333-1516936.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات