این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش در نظام های آموزشی، جلد ۸، شماره ۲۵، صفحات ۸۵-۱۰۴

عنوان فارسی رابطۀ بین جرئت ورزی و تفرّد در دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر، باهدف برسی تفاوت تفرّد در افرادی که سبک‌های رفتاری جرئت ورز و غیر جرئت ورز دارند انجام شده است. گروه نمونه از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی انتخاب شدند و نمونه نهایی شامل 300 دانشجو– 137 پسر و 163 دختر – بود. جرئت ورزی به واسطۀ آزمون تونند سنجیده شد. پرسش‌نامه‌ای که از سوی جلالی و همکاران ساخته شده، برای سنجش تفرّد به کار رفت. تحلیل واریانس نشان داد تفاوت معنی‌داری در تفرّد افرادی که فاقد و یا دارای سبک جرئت ورزانه بودند وجود دارد. افرادی که سبک جرئت ورزانه داشتند از تفرّد فلسفی و روان‌شناختی بیشتری برخوردار بوده‌اند ) در متن به این معنای از تفرّد اشاره شده است(. همچنین پسران نسبت به دختران نمره بیشتری در تفرّد داشتند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تفرّد و فردگرایی، جرئت ورزی، پرخاشگری، انفعالی، سلطه پذیر،

عنوان انگلیسی -
چکیده انگلیسی مقاله -
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله -

نویسندگان مقاله محمدرضا جلالی |
استادیار روان‌شناسی، عضو هیأت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین

محمد زرگر |
دانشجوی دکترای روان‌شناسی، دانشگاه اصفهان

مرجان طالشیان |
کارشناسی ارشد روان‌شناسی


نشانی اینترنتی http://www.jiera.ir/article_87612_e51012e6e71648dddcca7f279225174a.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1333/article-1333-1516936.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات