این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
انرژی ایران
، جلد ۱۷، شماره ۴، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
بهینهسازی راهبرد مدیریت انرژی در خودروی هیبریدی (پیلسوختی، باتری و ابرخازن)
چکیده فارسی مقاله
در خودروهای الکتریکی هیبریدی، ترکیب پیلسوختی با باتری و ابرخازن مزیتهایی مانند چگالی توان بالا، راهاندازی سریع و بهبود پاسخ دینامیکی مجموعه را به ارمغان خواهد آورد. در چنین ترکیبی، کیفیت عملکرد قوای محرکه به نحوهی کنترل و توزیع توان بین منابع انرژی وابسته است. در این مقاله با ارائهی راهبردی هوشمند، مدیریت بهینهی انرژی در منابع توان خودروی هیبرید پیلسوختی موردبررسی قرار میگیرد. برای این ترکیب، یک راهبرد مدیریت انرژی بر مبنای منطق فازی مدلسازی، بهینهسازی و شبیهسازی شده است. نتایج این مطالعه تأیید میکند که راهبرد این مقاله، در میزان صرفهجوییِ سوخت، حفظ وضعیت شارژ منبع تغذیه، بهبود عملکرد دینامیکی و افزایش کارایی منابع توان اثر قابلتوجهی دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Optimization of energy management in hybrid vehicle (Fuell cell, Battery, Ultra-capacitor)
چکیده انگلیسی مقاله
In recent years, the various usage of fuel cells in vehicles has absorbed attention in industry and academic area. The fuel cells, are considered as a modern power sources in transportation. Hybridization of the fuel cell system with a secondary peaking power source is an effective approach to overcome the disadvantages of the fuel-cell-alone-powered vehicles. Two of the possible combinations is fuel cell/ battery and Fuel cell/ battery/ ultra-capacitor composition. Typically, one energy source is storage like battery and ultra-capacitor, and the other is conversion of a fuel to energy like fuel cell. Obviously, the performance of the drive train relies mainly on control quality. This work presents an enhanced method for distributing power demand through the hybrid power sources. Fuzzy logic control is considered for this purpose. Genetic algorithm has implemented for tuning this strategy by means of off-line simulation in two combined driving cycle and evaluation in 4 separated driving cycles. Multiple objective fitness function deals with effective parameters for getting reliable and acceptable results from optimization process. Finally, this optimized strategy present a fully-advanced method for energy management system of fuel cell hybrid vehicles.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سامان احمدی | saman ahmadi
tehran-seyyed khandan
تهران- سید خندان- دانشکده مهندسی برق
سید محمد تقی بطحایی | s m t bathaee
tehran-seyyed khandan
تهران- سید خندان- دانشکده مهندسی برق
نشانی اینترنتی
http://www.necjournals.ir/browse.php?a_code=A-10-872-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
مدیریت انرژی، بهینه سازی و اصلاح الگوی مصرف
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات